Moneyveo

brogress-bar

Як отримати електронний цифровий підпис і як його використовувати

Клавіша підпису
25.09.2018
Сума (грн)
Термін (дн.)
Відсотки
Всього
Оформити кредит

right електроний цифровий підписТехнології рухаються вперед, і цього не можна ігнорувати. Людям доводиться освоювати пов'язані з технологіями нові інструменти і використовувати їх у повсякденному житті. Наприклад, електронний цифровий підпис (ЕЦП) раніше мали тільки директори підприємств і державні чиновники, а зараз він потрібен і фізичним особам. Навіщо? Наприклад, щоб користуватися онлайн-сервісами. 

Більше про те, що таке електронний цифровий підпис, у яких випадках і кому він потрібен, а також де і як його отримати, розповімо у статті. 

Електронний цифровий підпис – що це таке? 

Електронний цифровий підпис – це файл із зашифрованими даними, за допомогою якого засвідчується особа людини. Власник використовує ЕЦП, коли підписує документи у віртуальній формі. Щоб накласти ЕЦП, треба ввести у поле для підпису т.зв. «закритий ключ» (код), отриманий у Центрі сертифікації ключів. Одержувач такого документа перевіряє підпис за допомогою відповідного «відкритого ключа». 

По суті, електронний цифровий підпис замінює власноручний – ось навіщо він потрібен. ЕЦП має ту ж юридичну силу, дає ті ж самі гарантії і накладає відповідальність на підписанта. 

Кому і для чого потрібен ЕЦП? 

Закон «Про електронний цифровий підпис» в Україні прийняли у 2003 році. Великої популярності віртуальні автографи поки не набули тільки тому, що більшість вітчизняних підприємств працюють паралельно з паперовими та електронними документами. Проте і приватні компанії, і державні організації продовжують розширювати перелік онлайн-послуг, які можна отримати виключно за допомогою ЕЦП. 

Навіщо потрібен електронний цифровий підпис? Він знадобиться для того, щоб узяти довідку про відсутність судимості у Міністерстві внутрішніх справ, замовити через Інтернет закордонний паспорт, отримувати довідки від Міністерства юстиції або з Пенсійного фонду. З його допомогою можна замовляти виписки з багатьох державних реєстрів, де потрібна особливо надійна ідентифікація особи тощо. 

Електронний цифровий підпис потрібен і для того, щоб онлайн подавати до податкової декларацію про доходи. Це зобов'язані робити представники влади, підприємці, орендодавці, одержувачі міжнародних грошових переказів (наприклад, від родичів, іноземних роботодавців), а також адвокати, нотаріуси, художники, лікарі та інші особи з приватною практикою. Усім їм знадобиться електронний цифровий підпис для подання звітів до фіскальної служби. 

Багато приватних сервісів також переходять на ідентифікацію клієнтів за допомогою ЕЦП. У Moneyveo можна завести Особистий кабінет та отримувати онлайн-кредити без цифрового підпису. Сервіс має надійну систему захисту акаунтів та особистих даних користувачів. А щоб не примушувати клієнтів заводити ЕЦП, компанія використовує у своїй роботі договір оферти. Позичальники підтверджують згоду з його умовами, просто поставивши позначку у відповідному полі документа. 

Виходить, зараз електронний цифровий підпис потрібен не завжди: закон дозволяє обходитися без нього. Який спосіб ідентифікації обере сервіс, таким способом і будуть користуватися його клієнти. 

Де отримати електронний цифровий підпис? 

left замовити цифровий підписЗамовити цифровий автограф із відповідним сертифікатом і ключем можна в одному з центрів сертифікації ключів (ЦСК). Вони працюють при Державній фіскальній службі, Міністерстві внутрішніх справ, Національному банку України, Міністерстві юстиції та інших держструктурах. Такі центри є також у ПриватБанку, Ощадбанку та Укрсиббанку. 

До якого ЦСК звертатися, залежить від того, для яких цілей ви будете використовувати підпис. В одних пунктах ЕЦП видають тільки державним чиновникам, в інших – військовим, у третіх – юридичним особам, приватним підприємцям та фізичним особам. Наприклад, якщо ви шукаєте, де можна отримати електронний цифровий підпис для особистих потреб, не пов'язаних із підприємницькою діяльністю, звертайтеся до центру податкової служби, Мін'юсту або до будь-якого із названих вище банків. 

За отримання та обслуговування підпису в державних ЦСК фізичні особи платять удвічі менше, ніж юридичні – до 100 грн на рік. У недержавних – близько 200 грн на рік. Є і безкоштовні варіанти: наприклад, у податковій службі або у ПриватБанку. 

Як отримати ЕЦП – покрокова інструкція 

Як отримати електронний цифровий підпис? Потрібно зібрати і надати до ЦСК перелік необхідних документів. Список можна дізнатися на сайті центру або в телефонному режимі. Одні ЦСК вимагають привезти документи особисто, інші надають послугу через Інтернет. Розглянемо покроково, як замовити ЕЦП через ПриватБанк, – для цього не потрібно нікуди їхати, ви витратите на все до 15 хвилин. 

Щоб отримати електронний цифровий підпис онлайн у системі Приват24, потрібно: 

  1. Увійти до особистого кабінету й обрати вкладку «Бізнес» у розділі «Всі послуги». 
  2. Натиснути на вкладку «Завантажити сертифікат», заповнити коротку форму. 
  3. Обрати т.зв. «Директорію» (тобто створити папку на комп'ютері), де буде зберігатися ключ підпису. 
  4. Створити і ввести пароль від сховища ключів. 
  5. Ввести код, отриманий на телефон. 
  6. Ознайомитися з умовами використання ЕЦП і натиснути «Далі».

Після цього з'явиться форма з готовим номером сертифікату ЕЦП і строком його дії. Підтвердження створення підпису надійде також на електронну пошту. 

Ось так швидко і просто видає електронний цифровий підпис Приват. Як видно, він не вимагає спеціально надсилати будь-які документи. Але це тому, що отримати підпис у додатку можуть тільки клієнти ПриватБанку, документи та інші дані яких і без того є у системі банку. 

А ось перелік документів, які потрібно надати до ЦСК податкової, аби замовити сертифікат на підпис і ключ для фізичних осіб: 

  • заповнена реєстраційна картка у двох примірниках (є на сайті ЦСК податкової служби); 
  • копія заповнених сторінок паспорта; 
  • копія ІПН.

Якщо вам потрібен електронний цифровий підпис, замовити його у податковій буде так само просто і швидко, як і в Приват24, тільки для цього потрібно приїхати до пункту видачі ЕЦП. 

Коли ЕЦП замінить звичайний підпис? 

Передбачається, що електронний підпис поступово замінить звичайний. Держслужбовцям і представникам влади доводиться використовувати його через рід їхньої діяльності. Юридичні особи та фізичні особи-підприємці роблять це, щоб економити час і не накопичувати паперові документи. А от у приватному житті звичайних людей електронний цифровий підпис – це поки що дивина. Чи надовго? 

Ми навчилися користуватися Інтернетом і зараз не уявляємо життя без нього. Та ж історія може статися і з ЕЦП. Усе більше сервісів вимагають використовувати його для ідентифікації, а якщо вони нам потрібні, то й без цифрового автографа тут не обійдеться. 

Оцініть сторінку:

Ваша оцінка:

Рейтинг: 0 з 5 (Голосів: 0)

Особистий кабінет