Moneyveo

brogress-bar

Малий бізнес за франшизою в Україні

13.02.2019
Сума (грн)
Термін (дн.)
Відсотки
Всього
Оформити кредит

left Бизнес по франшизеХочете швидко відкрити власну справу і не займатися попередніми дослідженнями ринку, створенням бізнес-плану, розкручуванням бренду тощо? Тоді зверніть увагу на вигідні пропозиції франшизи для малого бізнесу.  

Вперше франчайзинг з'явився в Америці у 1851 році, коли компанія «Singer Sewing machine company» почала передавати дистриб'юторам товару право на продаж і ремонт швейних машин на території США. Згодом цей підхід поширився по всьому світу, в тому числі франшиза популярна і в Україні.  

Давайте розглянемо принципи роботи малого бізнесу в системі франчайзингу. 

 

Франшиза на малий бізнес: основні поняття   

Щоб не плутатися, одразу визначимо основні поняття, на яких будується система франчайзингу.  

Франшиза в бізнесі – це оренда торгової марки. Вона є законним способом реалізації товарів і послуг місцевого виробництва з використанням назви розкрученого бренду/підприємства.  

Компанія, яка передає свою торгову марку для використання незалежним підприємцям, називається франчайзер. Сторона, яка орендує торгову марку і працює за франшизою, називається франчайзі.  

Щоб підключитися до корпоративної мережі франчайзера, потрібно франшизу купити – тобто зробити одноразовий (паушальний) грошовий внесок; його розмір залежить від умов, за якими працює обрана організація. Наприклад, «Нова Пошта» на своєму офіційному сайті закликає кожного бажаючого ставати її партнером і разом розвивати мережу відділень. Вона пропонує організувати запуск бізнесу протягом двох тижнів. Скільки коштує франшиза «Нової Пошти», можна дізнатися, заповнивши анкету і отримавши у відповідь пропозицію. А от у бренду «Наша ряба» вартість запуску невеликого пункту продажу товару стартує від 27 000 грн.  

Для відкриття бізнесу також знадобляться інвестиції – гроші на закупівлю обладнання, витратних матеріалів, товару, а також на оформлення приміщень. Суми різні, вони залежать від типу підприємства і його масштабів.  

Після запуску протягом усієї співпраці підприємство, яке працює за франшизою, щомісяця платить франчайзеру роялті – певну суму за використання бренду і підтримку з боку корпоративної мережі.  

Переваги франшизи малого бізнесу в Україні  

Зазвичай перед запуском бізнесу майбутньому підприємцю доводиться вкладати багато часу, грошей і сил на підготовку. А якщо є франшиза, бізнес може уникнути всіх цих витрат – підприємець одразу переходить до етапу реалізації. Тут не потрібно:  

  • досліджувати ринок у пошуках вільних ніш;  
  • аналізувати діяльність конкурентів;  
  • вивчати переваги потенційних споживачів товарів/послуг;  
  • розробляти концепцію бізнесу;  
  • складати бізнес-план;  
  • напрацьовувати репутацію, популярність бренду;
  • вчитися на власних помилках. 

left Франчайзинг

Франшиза дає бізнесу:  

  1. Розкручену назву. У той час, як інші компанії витрачають на підвищення знання бренду величезні суми і сили, франчайзі отримує готове ім'я. Йому залишається тільки розмістити вивіску на свїй точці продажів – цільова аудиторія вже його знає і прийде сама. 
  2. Економія на рекламі. Маркетинговою активністю займається франчайзер. Це він забезпечує знання бренду, підвищує попит у цільової аудиторії за допомогою дорогих рекламних кампаній тощо. А бізнес, який працює за франшизою, без вкладень у розкручування користується результатами.  
  3. Мінімальні ризики на старті. Франчайзі отримує від франчайзера готову схему роботи і прорахований кошторис. Тому ризик додаткових витрат на етапі запуску у недосвідченого бізнесмена практично відсутній.  
  4. Підготовка персоналу. Франчайзер зацікавлений у тому, щоб у його мережі працював професійний персонал. Тож незалежно від того, яка у вас франшиза – для села чи для міста, – він регулярно буде виділяти ресурси на навчання та підвищення кваліфікації співробітників. 
  5. Безкоштовне консультування. Франчайзер зацікавлений в ефективній роботі франчайзі. Чим менше помилок будуть здійснювати підприємці з його ім'ям, тим краще для авторитету бренду і тим більше прибутку він буде отримувати. Помилки особливо небезпечні у тому випадку, коли вони можуть вплинути на здоров'я і життя споживачів послуг підприємства. Наприклад, якщо у вас франшиза аптеки, ваш недогляд під час закупівлі та реалізації лікарських препаратів може призвести до закриття всієї компанії. Тому франчайзер завжди готовий допомогти і проконсультувати франчайзі у питаннях ведення справ. 
  6. Доступ до кредитів. Якщо підприємцю знадобиться кредит на розвиток бізнесу, із допомогою франчайзера отримати його значно простіше. Він може виступити у банку гарантом виконання зобов'язань за кредитним договором. А от на поточні витрати підприємства, на суми до 15 000 грн, можна брати гроші у сервісі Moneyveo. Для цього не потрібно готувати документи, залучати поручителів або надавати у заставу майно. Достатньо подати заявку через сайт – і гроші надійдуть на картку протягом 5 хвилин. Якщо у вас, наприклад, франшиза кав'ярні і вам терміново потрібно розрахуватися за постачання кави, а достатньої суми немає, її можна отримати у Moneyveo за той час, поки кур'єр везе товар.  

Недоліки франшизи для малого бізнесу  

Обираючи роботу за франшизою, підприємець мінімізує свої ризики у багатьох напрямах і запускає бізнес значно швидше. Він приходить на все готове і продовжує реалізовувати загальну концепцію корпоративної мережі, частиною якої став. Йому навіть не потрібно напрацьовувати власну базу клієнтів – вони вже знають його бренд і прийдуть до нього самі тільки завдяки назві.   

left_Франшиза аптекиПроте у будь-якій діяльності знайдеться ложка дьогтю. І в роботі за франшизою є свої «за» і «проти». Перш, ніж стати франчайзі, запитайте у себе, чи готові ви змиритися з тим, що:  

  1. Доведеться щомісяця платити роялті. Сума може бути різною: $25, $300, $1000 чи навіть більше. Часто розмір роялті вказується у процентах від місячного обороту (1-6% і більше). Хоча менш відомі підприємства взагалі не вимагають цього платежу. Крім роялті, ймовірно, знадобиться виділити кошти на інвестування у запуск бізнесу. Насправді недорогий бізнес за франшизою з мінімальними вкладеннями – це міф.  
  2. Вам доведеться дотримуватися правил роботи корпоративної мережі, частиною якої ви станете. Навіть якщо ви будете не згодні з певними нововведеннями або принципами роботи, у вас не буде права їх оскаржити.  
  3. Ви будете співпрацювати тільки з тими постачальниками, яких погодить вам франчайзер. Якщо інші постачальники запропонують вигідніші умови, ви не матимете змоги надати їм перевагу.  
  4. Будьте готові до постійних перевірок з боку франчайзера з метою контролю якості роботи. Це можуть бути не тільки офіційні візити, але і відправлення до вас таємних покупців. 
  5. Ви будете повністю залежати від франчайзера. Якщо він вирішить закрити мережу, це доведеться зробити, навіть якщо у вашого бізнесу будуть гарні показники і перспективи.  
  6. У договорі франчазингу є пункт про уникнення конкуренції. Це означає, що ви не можете паралельно бути франчайзі іншого підприємства. Також протягом певного часу (рік-два) після припинення співпраці ви не зможете відкрити незалежну схожу справу і конкурувати зі своїм колишнім франчайзером.  
  7. Якщо франчайзер вирішить, що франчайзі порушує умови співпраці з ним, він може в односторонньому порядку розірвати договір і навіть подати позов до суду й отримати компенсацію за незаконне використання бренду.  

Виходить, що «мінусів» у франчайзингу також немало. Але однозначно: для новачка бізнес за франшизою – відмінний спосіб попрактикуватися у підприємництві. Бізнесмен отримає теорію, практику та консультування з боку франчайзера. Це безцінний досвід, який допоможе освоїтися в умовах ринку і навчитися долати виклики, які він висуває.  

Кращі франшизи для малого бізнесу в Україні  

Відкрити успішний бізнес, покладаючись на чийсь досвід і готову схему роботи, – приваблива можливість. Залишилося обрати сферу діяльності та бренд для співпраці.  

За даними Асоціації франчайзингу України, зараз в країні бізнес за франшизою пропонують понад 700 компаній. Найрозвиненіші напрямки:  

  • роздрібна торгівля – одяг, продукти харчування, ювелірні вироби – бренди Zarina, «Наша ряба», «Еко-Лавка» тощо;  
  • громадське харчування – ресторани, франшиза кафе, фаст-фудів, пекарень, кав'ярень, стрітфудів – Mafia, «Крила», Pizza Celentano, «Шоколадниця», «Львівська майстерня шоколаду»;  
  • охорона здоров'я – «Факультет-Фарм», «Є Аптека», «Клініка Заблоцького», «Клініка Здорової Спини»;  
  • сфера послуг – салони краси, барбер-шопи, SPA, манікюр-мережі, хімчистки, туристичні агенції – Mane's Club, «К2 Шоколад», «Експрес-Стрижка»;  
  • ранній розвиток дітей – Kid'it, TEREMOK-UNION. 

left_ Франшиза кофейниНайкраще франчайзинг розвинений у містах-мільйонниках. Франшиза у Києві, Харкові, Дніпрі, Львові – дуже поширене явище. Проте останнім часом бренди розширюють свої мережі і на дрібніші населені пункти. Вони менше заселені, але споживчий попит там вищий через відсутність конкуренції. Тому франшиза в Україні для маленького міста – також перспективний вибір.  

Ознайомитися з переліком франшиз для бізнесу в Україні можна у спеціальних каталогах, які є в інтернеті. Там ви побачите основні умови, вартість і навіть отримаєте пропозицію послуг з оформлення франчайзі. Купити франшизу малого бізнесу в Україні можна практично для будь-якого напряму діяльності. 

Франчайзинг популярний в усьому світі. Він дає бізнесменам-початківцям гарний старт і досвід, хоча й обмежує їхню незалежність у веденні справ. Якщо ви вирішите відкрити бізнес за франшизою, зосередьте особливу увагу на пунктах про обмеження у договорі франчайзингу – масштаби контролю і залежності можуть бути різними. Не варто укладати угоду з підприємством, чиї правила вас не влаштовують. Бізнес вимагає коштів, часу і зусиль. Вкладайте їх у справу, яка вас радує, – і бажані результати з'являться швидше. 

 

Оцініть сторінку:

Ваша оцінка:

Рейтинг: 5 з 5 (Голосів: 2)

Особистий кабінет