Moneyveo

brogress-bar

Як поводитися з колекторами?

18.07.2018
Сума (грн)
Термін (дн.)
Відсотки
Всього
Оформити кредит

Ким можуть зацікавитися колектори? Практично кожним – у сфері їхньої уваги боржники за комунальні послуги і батьки-аліментники, люди, які забули доплатити кілька гривень телефонному оператору. Правда, про те, як вести себе з колекторами, найчастіше хочуть знати грошові позичальники. Невелике прострочення платежу може викликати «стимулююче-мотивуючі» дзвінки банківських працівників. А реально прострочений кредит – кілька місяців або років, може стати приводом для регулярного спілкування з колекторами. Звідки взялися ці люди в схемі «людина-банк-гроші»?

Колектори: завдання і правове обґрунтування діяльності

Колекторські агентства займаються збором прострочених заборгованостей. Боргові зобов'язання вони викуповують у банках або МФО. Зазвичай департаменти по роботі з простроченими заборгованостями фінансових організацій переуступають право вимоги факторинговим компаніям (в народі – коллекорам) після безуспішного спілкування з боржниками. Передача прав на збір прострочених кредитів прописується в договорі. Підписуючи згоду на отримання кредитних коштів, людина автоматично погоджується на спілкування з колекторами.

Слід розуміти, що фінансові установи, зокрема компанія Манівео, ніколи не вдаються до погроз і морального тиску на боржників. Спілкування зі співробітниками відділу по роботі з простроченою заборгованістю не повинно виходити за рамки. Якщо ваш борг був перезданий агентству по стягненню заборгованості, і при цьому вам дзвонять і загрожують - ви маєте право вимагати, щоб колектор назвав вам своє ім'я та назву організації, яку він представляє. Будь-які перевищення повноважень - привід для звернення вами в суд.

Важливо! Грошовими зобов'язаннями аліментників, вилученням майна у фізичних і юридичних осіб в Україні займається Державна виконавча служба. Але працювати вона починає тільки після відповідного судового рішення.

Нюанси: рекомендації як вести себе з колекторами в Україні можуть знадобитися не тільки недобросовісним позичальникам грошей. 5-10% випадків вимушеного спілкування зі співробітниками колекторських агентств – це кредити, взяті підставними особами. Або людина виступила гарантом грошової позики, тому отримує свою частину претензій в разі простроченого кредиту.

В Україні комунікації громадян зі співробітниками колекторської служби фінустанови зводяться до спілкування по телефону. Як правило, дзвінки починаються, коли термін прострочення чергового платежу перевищив 3 дні. Вони тривають близько 6 місяців в разі непогашення заборгованості.

Якщо спілкування банків і МФО з боржником не приносить результату, борг перепродають колекторським компаніям.

Як поводити себе з колектором по телефону?

Как вести себя с коллектором
  1. Уважно слухати все, що говорить колектор. Ввічливо відповідати на питання, шукати точки дотику.
  2. Кожну розмову варто записувати. Якщо фахівець колекторської служби перейде межу своїх повноважень, ви зможете скласти позов до суду або скаргу в організацію Захисту прав споживачів.
  3. Щоб знати, як поводитися, якщо дзвонять колектори, слід розуміти принципи їхньої роботи. Співробітники колекторського агентства хочуть домогтися оплати боргу. Для цього деякі з них можуть вдаватися до заборонених методів. Наприклад дзвонити пізно ввечері, вночі або рано вранці. Вони можуть дзвонити на роботу позичальникові або його родичам, зв'язуватися з контактами у вашому списку друзів в соціальних мережах. Заздалегідь підготуйтеся до таких атак морально.

Як вести себе з колектором при зустрічі?

Якщо ви будете знати, як потрібно поводитися з колекторами, то зможете відчувати себе впевненіше, в разі, якщо співробітник факторингового агентства перейде межі.

  • Колекторів можна (і потрібно) не пускати в приміщення. Вони обмежені законом України про недоторканність житла. Увійти до вас додому можуть лише представники Державної виконавчої служби після рішення суду.
  • Якщо спілкування з колекторами відбувається на нейтральній території, то вони повинні підтвердити свої повноваження нотаріально.
  • Будь-який емоційний тиск, спілкування з родичами і особливо з неповнолітніми, загрози – привід просити захисту в суді.
  • У порадах про те, як вести себе, коли приходять колектори, виділемо табу на підпис будь-яких документів. Ознайомлювальних або «суто формальних» – в подальшому це може бути використано проти вас.

Компанія Moneyveo чітко дотримується законів України. Тому співробітники нашої колекторської служби є взірцем толерантності по відношенню до недобросовісних позичальників. Загрози, психологічний тиск відсутні апріорі. Робота ведеться в площині допомоги та психологічної підтримки людини, яка помилилася в плануванні власних доходів.

Оцініть сторінку:

Ваша оцінка:

Рейтинг: 2.33 з 5 (Голосів: 6)

Особистий кабінет