Як поводитися з колекторами?
18.07.2018- Зміст
- Колектори: завдання і правове обґрунтування діяльності
- Як поводити себе з колектором по телефону
- Як вести себе з колектором при зустрічі?
Ким можуть зацікавитися колектори? Практично кожним – у сфері їхньої уваги боржники за комунальні послуги і батьки-аліментники, люди, які забули доплатити кілька гривень телефонному оператору. Правда, про те, як вести себе з колекторами, найчастіше хочуть знати грошові позичальники. Невелике прострочення платежу може викликати «стимулююче-мотивуючі» дзвінки банківських працівників. А реально прострочений кредит – кілька місяців або років, може стати приводом для регулярного спілкування з колекторами. Звідки взялися ці люди в схемі «людина-банк-гроші»?
Колектори: завдання і правове обґрунтування діяльності
Колекторські агентства займаються збором прострочених заборгованостей. Боргові зобов'язання вони викуповують у банках або МФО. Зазвичай департаменти по роботі з простроченими заборгованостями фінансових організацій переуступають право вимоги факторинговим компаніям (в народі – коллекорам) після безуспішного спілкування з боржниками. Передача прав на збір прострочених кредитів прописується в договорі. Підписуючи згоду на отримання кредитних коштів, людина автоматично погоджується на спілкування з колекторами.Слід розуміти, що фінансові установи, зокрема компанія Манівео, ніколи не вдаються до погроз і морального тиску на боржників. Спілкування зі співробітниками відділу по роботі з простроченою заборгованістю не повинно виходити за рамки. Якщо ваш борг був перезданий агентству по стягненню заборгованості, і при цьому вам дзвонять і загрожують - ви маєте право вимагати, щоб колектор назвав вам своє ім'я та назву організації, яку він представляє. Будь-які перевищення повноважень - привід для звернення вами в суд.Важливо! Грошовими зобов'язаннями аліментників, вилученням майна у фізичних і юридичних осіб в Україні займається Державна виконавча служба. Але працювати вона починає тільки після відповідного судового рішення.
Нюанси: рекомендації як вести себе з колекторами в Україні можуть знадобитися не тільки недобросовісним позичальникам грошей. 5-10% випадків вимушеного спілкування зі співробітниками колекторських агентств – це кредити, взяті підставними особами. Або людина виступила гарантом грошової позики, тому отримує свою частину претензій в разі простроченого кредиту.
В Україні комунікації громадян зі співробітниками колекторської служби фінустанови зводяться до спілкування по телефону. Як правило, дзвінки починаються, коли термін прострочення чергового платежу перевищив 3 дні. Вони тривають близько 6 місяців в разі непогашення заборгованості.
Якщо спілкування банків і МФО з боржником не приносить результату, борг перепродають колекторським компаніям.
Як поводити себе з колектором по телефону?

- Уважно слухати все, що говорить колектор. Ввічливо відповідати на питання, шукати точки дотику.
- Кожну розмову варто записувати. Якщо фахівець колекторської служби перейде межу своїх повноважень, ви зможете скласти позов до суду або скаргу в організацію Захисту прав споживачів.
- Щоб знати, як поводитися, якщо дзвонять колектори, слід розуміти принципи їхньої роботи. Співробітники колекторського агентства хочуть домогтися оплати боргу. Для цього деякі з них можуть вдаватися до заборонених методів. Наприклад дзвонити пізно ввечері, вночі або рано вранці. Вони можуть дзвонити на роботу позичальникові або його родичам, зв'язуватися з контактами у вашому списку друзів в соціальних мережах. Заздалегідь підготуйтеся до таких атак морально.
Як вести себе з колектором при зустрічі?
Якщо ви будете знати, як потрібно поводитися з колекторами, то зможете відчувати себе впевненіше, в разі, якщо співробітник факторингового агентства перейде межі.
- Колекторів можна (і потрібно) не пускати в приміщення. Вони обмежені законом України про недоторканність житла. Увійти до вас додому можуть лише представники Державної виконавчої служби після рішення суду.
- Якщо спілкування з колекторами відбувається на нейтральній території, то вони повинні підтвердити свої повноваження нотаріально.
- Будь-який емоційний тиск, спілкування з родичами і особливо з неповнолітніми, загрози – привід просити захисту в суді.
- У порадах про те, як вести себе, коли приходять колектори, виділемо табу на підпис будь-яких документів. Ознайомлювальних або «суто формальних» – в подальшому це може бути використано проти вас.
Компанія Moneyveo чітко дотримується законів України. Тому співробітники нашої колекторської служби є взірцем толерантності по відношенню до недобросовісних позичальників. Загрози, психологічний тиск відсутні апріорі. Робота ведеться в площині допомоги та психологічної підтримки людини, яка помилилася в плануванні власних доходів.
Наведена інформація не є кредитним калькулятором у розумінні Постанови НБУ від 05.10.2021 №100. Щоб отримати доступ до відомостей про всі види споживчих кредитів, їх істотні характеристики та кредитний калькулятор, перейдіть до розділу "Кредитні продукти".