Як малому бізнесу пережити карантин

13.04.2020
Сума (грн)
Термін (дн.)
Відсотки
Всього
Оформити кредит

Як пережити карантинУ період карантину 2020 року більшість приватних підприємців відчули на собі, що таке криза. Щоб підтримати малий і середній бізнес Верховна Рада України затвердила новий законопроєкт.

Нововведення допоможуть спростити життя ФОПам, діяльність яких зараз обмежена у зв'язку із загальними правилами самоізоляції. Щоб утриматися на плаву і не втратити плід своєї праці, важливо правильно діяти, не піддаватися паніці та стежити за інформацією щодо пільг для бізнесу.

Які ж зміни прийняті в українському законодавстві у зв'язку з карантином? В кінці березня 2020 року Верховна Рада України прийняла закон про підтримку, допомогу малому бізнесу від держави.

  • На період карантину для ФОП скасували ЄСВ, пеню, штрафи за несвоєчасну оплату ЄСВ, податок на землю і комерційну нерухомість;
  • обов'язкове введення РРО відстрочено на 3 місяці для всіх категорій підприємців, що працюють за спрощеною системою.

Також в якості допомоги бізнесу від держави в перспективі буде введений тимчасовий мораторій на нові фактичні податкові перевірки і продовження розпочатих. Однак підприємцям важливо дотримуватися деяких правил і стежити за актуальними новинами.

Необхідні дії в умовах кризи, що наближається

Щоб правова підтримка бізнесу принесла користь, підприємцям варто заздалегідь підготуватися до різних варіантів розвитку подій:

  1. Запастися достатньою кількістю готівки і безготівкових коштів.
  2. Розробити план дій на випадок екстреної ситуації. Скоротити витрати, відшукати варіанти, де за необхідності можна буде взяти суму, якої не вистачає.
  3. Знайти нових постачальників в країні, тому що можливі падіння продажів і розриви в ланцюжках імпортно-експортних поставок.
  4. Продумати асортимент товарів – актуально для продовольчих і промислових магазинів. В умовах сьогодення населення вважає за краще запастися продуктами, які довго зберігаються і дезінфікуючими засобами.
  5. Подумати про фондування, оскільки доступ до фінансування і кредитів незабаром може помітно погіршати.
  6. Відкласти капітальні інвестиції на розвиток бізнесу в майбутньому. Таке вкладення дозволить продовжувати активну діяльність відразу ж після закінчення карантину. Це істотно збільшить шанси компанії утриматися на плаву і досягти успіху.
  7. Спланувати дії компанії на довгостроковий період – на даному етапі невідомо до якого часу триватиме карантин.

Незважаючи на держпідтримку, малому бізнесу варто дотримуватися наступних порад, як утриматися на плаву, щоб компанія змогла пережити кризу і досягти успіху в умовах будь-якої економічної обстановки. Про що не потрібно забувати, якщо бізнес під загрозою?

Оптимізація грошових коштів Допомога малому бізнесу

Щоб мінімізувати ризики, малому бізнесу в першу чергу необхідно виключити касові розриви. Для цього заздалегідь перерозподіліть кошти і спрогнозуйте їхній рух.

Важливий налагоджений контакт з підрядниками, орендодавцями і постачальниками. Якщо домовитися про перенесення термінів платежів – бюджет компанії може бути врятований, а касовий розрив виключений.

Для оптимізації грошових коштів важливо мінімізувати витрати. Але не на шкоду рекламі, адже маркетинг в умовах кризи сприяє підвищенню ефективності і залучає нових клієнтів. Продовжуйте займатися рекламною кампанією своєї продукції, щоб після стабілізації ринку не відчути коливань і продовжити системно рости.

Підвищення ефективності

Якщо в компанії відсутній порядок і немає організаційної структури, утриматися на плаву в умовах обвалу економіки буде складно навіть з податковими пільгами для бізнесу. Це слабке місце багатьох організацій, що знижує ефективність внутрішніх процесів.

Якщо в компанії немає розподілу обов'язків між співробітниками, може настати хаос. Щоб не зруйнувати організацію, зараз саме час навести в ній порядок. Для цього керівник створює структуру бізнесу, як при його плануванні на початкових етапах – при створенні діяльності з нуля.

Обов'язково призначте відповідальних за залучення нових клієнтів та утримання постійних. Тому що покупці – один з ключових важелів порятунку організації.

Планування оптимізації витрат

Закон про податкові канікули створений, щоб підприємець мінімізував свої витрати і втрати. Отже, розділимо за типами категорії витрат:

  1. Життєво необхідні для існування організації.
  2. Другорядні: продукція, ресурси.
  3. Допоміжні: товари, що підвищують комфорт.

У разі виникнення фінансових ризиків витрати скорочують, починаючи з останньої категорії. Також доведеться проаналізувати наскільки важливі ті чи інші кадри в організації, в разі необхідності скоротити штат. На жаль, навіть з урахуванням субсидій від держави на бізнес, для багатьох компаній скорочень не уникнути. Зменшивши команду на кілька посад, підприємець зберігає життєдіяльність і процвітання своєї організації.

Адаптація під сучасний ринок

Держпідтримка бізнесу

Навіть якщо до карантину протягом тривалого часу компанія була успішною і їй не бракувало клієнтів, у важких умовах процеси їх залучення повинні бути більш точними і результативними.

Для виживання необхідні навички побудови воронок продажів, ефективна аналітика і точні процеси пошуку нових клієнтів. Під час карантину відділи продажів можуть надати істотну допомогу бізнесу, підтягнувши свої знання в інтернет-маркетингу.

У період кризи відбувається чистка ринку від невмотивованих і неефективних підприємств. Однак, для інших підприємців відкриваються великі можливості. Криза потрібна для мобілізації сил, знань і умінь. Сильні організації в результаті отримують від кризи вигоду.

Оновлення системи та залучення нових клієнтів

Через вірус тенденції та завдання для малого бізнесу змінюються. Наразі ринок зменшився, але невідомо яким буде його стан після карантину і наскільки зміниться його обсяг.

Проаналізувавши ситуацію за останні місяці 2020 року, важливо зрозуміти, як поводиться ринок в умовах економічної кризи і прорахувати його подальший вектор розвитку. Вам знадобиться аналіз динаміки ринку в умовах кризи 2008 року.

Щоб зберегти позиції на ринку, необхідно правильно розробити продуктову лінійку, яка допоможе:

  • прогресувати в існуючій ринковій ситуації;
  • ретельно проаналізувати конкурентів;
  • визначити конкурентну стратегію на період після карантину.

З огляду на всі обставини, не варто забувати, що криза – це час для розвитку компаній. Адже світові відомі численні випадки, коли організації почали свій підйом і стали відомими саме в несприятливий період. Серед них: Puma, adidas, Lego, Pepsi, Burger King, Starbucks і Wikipedia.


Оцініть сторінку:

Ваша оцінка:

Рейтинг: 1 з 5 (Голосів: 1)

Кредит Menu

Увійти

Особистий кабінет