Moneyveo

brogress-bar

10 дзвінків і повідомлень, які не надійдуть від вашого банку

10.01.2018
Сума (грн)
Термін (дн.)
Відсотки
Всього
Оформити кредит
Про те, чого справжній співробітник банку не запитає

У 2017 році в Україні офіційно зареєстрували понад 40 000 скарг на крадіжки грошей під час продажів через інтернет. Доповнимо список шахрайством по телефону, через підроблені сайти, банкомати – і може здатися, що злодії чекають нас на кожному кроці. Найприкріше – коли людина сама, через необережність, повідомляє шахраям інформацію, яка відкриває їм доступ до її заощаджень.

Щоб допомогти вам вберегтися від таких ситуацій, ми зібрали перелік дзвінків і повідомлень, які ніколи не надійдуть вам від банку або фінансової компанії, що вас обслуговує.

Те, про що фінансові установи не запитують і не пропонують

Грошові крадіжки з рахунків користувачів часто відбуваються через їхню довірливість. Типова ситуація: власнику картки дзвонить нібито співробітник банку, повідомляє про проблему з рахунком і обіцяє виправити її, якщо отримає дані картки. У паніці господар кредитки диктує їх шахраєві і незабаром дізнається про зникнення грошей.

Тож нагадаємо, яку інформацію справжні співробітники фінансової установи не мають права у вас запитувати за власною ініціативою (тобто якщо дзвонять або пишуть вам самі):

  1. реквізити картки: термін дії, CVV/CVC-код;
  2. пароль із СМС від банку;
  3. кодове слово для доступу до рахунку;
  4. інформацію про останні транзакції по картці;
  5. ПІН-код.

Чого не стане пропонувати банк/фінансова компанія:

  1. отримати подарунок за якусь дію з карткою;
  2. займатися благодійністю;
  3. отримати зарахування грошей через банкомат.

Які запити, отримані електронною поштою, повинні вас насторожити:

  1. отримані від невідомого відправника;
  2. повідомлення про проблеми з вашим рахунком/карткою, з пропозицією перейти за посиланням і дізнатися подробиці. Якщо надійшло таке повідомлення, то перш, ніж натискати на посилання, порівняйте його з адресою банку або дізнайтеся подробиці по телефону.

Пам'ятайте: посилання можуть містити віруси, які дадуть шахраям віддалений доступ до вашого комп'ютера і діям на ПК, у тому числі фінансових. Також посилання може привести на підроблений сайт, дуже схожий на оригінал. Спроба увійти через нього у профіль буде неуспішною, зате шахраї побачать до нього логін і пароль.

Які дані і коли можна надавати по телефону та онлайн?

Фінансові установи, які вас обслуговують – де у вас є рахунок або отриманий кредит online, – не будуть самі звертатися до вас із проханням повідомити реквізити картки/рахунку. Єдина ситуація, коли ви можете передати деякі з цих відомостей, – кодове слово-пароль до рахунку або інформацію про останні транзакції, – якщо самі зателефонуєте до банку, наприклад, щоб відновити забутий ПІН-код.

Про те, чого справжній співробітник банку не запитає

Також при сплаті за товари і послуги онлайн потрібно вводити деякі реквізити картки (її номер, термін дії, CVV). Це абсолютно законно, так інтернет-продавець захищає себе і клієнтів від платежів за допомогою вкрадених карток.

Що робити, якщо ви зрозуміли, що розмовляєте із шахраєм?

Якщо той, хто телефонує, представився працівником банку, але ви підозрюєте, що це шахрай, просто покладіть трубку. Не треба нічого пояснювати або виправдовуватися, тому що зловмисники вміють майстерно переконувати.

Вам дзвонять і пропонують взяти участь в акції або розіграші призів? Не поспішайте виконувати інструкцію – перш передзвоніть до банку і з’ясуйте умови промоакції.

Якщо ви підписані на розсилку новин від фінансової установи, вона може надсилати вам на імейл інформацію про акції. Так, сервіс онлайн-кредитування Moneyveo часто пропонує клієнтам акційні знижки. Справжність листів і посилань можна перевірити за такими ознаками:

  1. 1) адреса відправника – листи від Манівео закінчуються на @moneyveo.ua (наприклад, support@moneyveo.ua);
  2. 2) зовнішній вигляд листа – порівняйте його з тими, які ви отримували від сервісу раніше;
  3. 3) початок адреси посилання, отриманого в листі, має збігатися з початком адреси сайту вашої компанії/банку, а також мати захищене з'єднання (тобто включати HTTPS і позначення у вигляді замка);
  4. 4) якщо банк/компанія в листі пропонує вам перейти за посиланням та сплатити кредит на акційних умовах, обов'язково уточнюйте подробиці по телефону.


Якщо ви користуєтеся послугами банків та небанківських фінансових компаній і часто купуєте в інтернеті, наші підказки та поради стануть вам у пригоді. Купуйте безпечно!

Оцініть сторінку:

Ваша оцінка:

Рейтинг: 4.18 з 5 (Голосів: 17)

Особистий кабінет