ССO Moneyveo Максим Параска про емоції та математику в роботі fintech-компаній
10.12.2020В ефірі ранкового шоу Wake Up комерційний директор Moneyveo Максим Параска розповів про нюанси роботи fintech-компаній. А також про те, як 2020 рік змінив бізнес та пояснив, якими мають бути «працюючі» маркетинг та реклама у сучасних умовах.
Коли мова йде про отримання
кредиту, то завжди одним з перших постає питання, як організована процедура його ухвалення. Якщо відносно донедавна
для цього були потрібні особистий візит у відділення фінансової організації, довідки про доходи тощо, то з появою на
ринку України Moneyveo українцям стали доступні кредити онлайн. Але ж як у такому віддаленому режимі компанія
перевіряє особу клієнта? Максим Параска зазначає, що це складно і просто водночас. Звичайно, питання ідентифікації
та верифікації особи – критично важливе для всіх компаній, які надають фінансові онлайн-послуги. Але завдяки
сучасним технологіям зараз людину можна «побачити» через її смартфон чи комп’ютер. Наприклад,
перед тим, як отримати перший кредит у Moneyveo, клієнт заповнює форму з 70 полів. Така форма дає можливість
перевірити особу та дані про неї у бюро кредитних історій та в інших відкритих джерелах, максимально точно ії
ідентифікувати, верифікувати платіжний інструмент, прорахувати ймовірність повернення кредиту. А за рахунок того, що
процеси у компанії максимально автоматизовані та відбуваються на основі Machine Learning, процедури скорингу (оцінки
кредитоспроможності та рівня кредитного ризику, – ред.), верифікації та прийняття рішення про видачу
кредиту в середньому займають 20 секунд.
В контексті цього року цифрова екосистема і комплексний підхід до діджиталізації бізнесу в усіх напрямках дозволили Moneyveo швидко адаптуватися до нових умов. Зокрема, на початку карантину компанії довелось переналаштувати скоринг, що суттєво знизило обсяги кредитування, але й зменшило частку проблемної заборгованості.
Звичайно, що зміни 2020 року торкнулись не лише цього аспекту діяльності компанії. Так, Максим Параска розповів, що Moneyveo відчутно збільшила кількість КСВ-активностей – до вже існуючих програм підтримки онкохворих дітей у столичному центрі «Дача», українських військових, освітніх проєктів додались акції із закупівлі апаратів ШВЛ, ліжок з електроприводом тощо.
«Ми у Moneyveo переконані, що просто платити податки у теперішніх умовах недостатньо. Зараз перед нами всіма багато питань, вирішення яких не терпить зволікань. І бізнес якраз повинен стати драйвером їх вирішення», – говорить Максим.
Змінилась і комунікація з клієнтами. Коли був введений карантин, ми опинились у безпрецедентній ситуації: з одного боку на людей тиснула невизначеність, а з іншого – вони були позбавлені звичного ритму життя, звичних активностей та спілкування. Тому у Moneyveo намагались якось розважити аудиторію: конкурсами у соціальних мережах, акціями тощо.
До того ж ще декілька років тому компанія змінила акцент у своїх рекламних кампаніях з проблем клієнтів на можливості, які відкриваються їм з Moneyveo. Це відбулось після глибокого аналізу аудиторії та її класифікації за певними ознаками. Можна сказати, що це математична складова маркетингу та реклами компанії. Проте вона не буде успішною без емоційної – креативу, який апелює до бажань, почуттів клієнтів. Без неї неможливо досягти успіху, якими б точними не були розрахунки та аналіз. Але так само діяти лише за власними відчуттями – шлях в нікуди. Тому співвідношення раціонального та креативного в діяльності Moneyveo складає 50/50. А свої креативні ідеї компанія перевіряє за допомогою нейромаркетингових досліджень. Вони дозволяють отримувати інформацію про влив того чи іншого ролику чи повідомлення не тільки зі слів респондентів, але й аналізувати активності мозку, пульс, міміку та інші невербальні показники.
Економетрична модель задіяна і в рекламі компанії на телебаченні.
«Ми аналізуємо, чи співвідноситься модель розміщення роликів на ТБ з трафіком на сайт. Важливо те, що ця модель навчається, тобто змінюється в залежності від попередніх показників, нових даних. Тому вона обов'язково досягає потрібних результатів», – розповів Максим Параска.
Повний запис ефіру доступний за посиланням
Наведена інформація не є кредитним калькулятором у розумінні Постанови НБУ від 05.10.2021 №100. Щоб отримати доступ до відомостей про всі види споживчих кредитів, їх істотні характеристики та кредитний калькулятор, перейдіть до розділу "Кредитні продукти".