Як повернути гроші на картку в разі помилки при оплаті?

Терміново потрібні гроші?



11.09.2017
Гроші на картці

Купувати товари та послуги за допомогою банківських карток дуже зручно. Але іноді під час оплати трапляються помилки і доводиться вживати заходів для повернення коштів. У такому випадку важливо знати процедуру скасування платежу і встигнути зробити це вчасно.

Найчастіші причини помилок при оплаті карткою

Іноді при оплаті товарів і послуг за допомогою карток трапляються помилки.
Наприклад:

  • купили щось у магазині, а сума списалася з картки двічі;
  • внесли гроші через термінал самообслуговування, вони списалися, але не були зараховані на потрібний рахунок;
  • оплату зробили, але товар Вам не доставили чи він Вам не підійшов, а продавець відмовився повертати гроші тощо.
Повернення грошей Якщо помилка сталася з вини продавця товарів/послуг

Якщо помилка сталася з вини продавця товарів/послуг

Більшість із нас на практиці вже стикалися з питанням «Як повернути гроші за товар на картку?». Коли помилка стається з вини продавця, це зробити нескладно. Єдине, що від Вас потрібно, – надати чек (а в деяких магазинах також паспорт або інший документ, що засвідчує особу).

Варто враховувати: продовольчі товари можна повертати в магазини протягом їх терміну придатності, а щодо непродовольчих часто встановлюються строки від 14 до 30 днів.

З моменту, коли покупець звернувся з вимогою повернути гроші за товар, продавець, згідно зі ст. 8-9 Закону України «Про захист прав споживачів», повинен повернути їх в строк від 1 до 7 днів.

Якщо при оплаті картою сталася технічна помилка

Технічні помилки виправляються довше і вимагають більше зусиль. Найчастіше до них призводить переривання зв'язку між учасниками процесу проведення платежу:

  • банком, який видав картку;
  • банком, де відкрито рахунок, на який спрямований платіж;
  • посередниками, через яких проходять платежі;
  • платіжну систему.

Як же виглядає технічна помилка? Наприклад, Ви сплатили за щось через термінал самообслуговування, гроші «пішли» з картки, але не надійшли на рахунок, який Ви вказували. У такій ситуації вважається, що платіж не пройшов, проте сума могла:

  • «заморозитися» на рахунку – тобто стати невидимою власнику картки, але при цьому залишитися на ній;
  • списатися, але не надійти на вказаний під час операції рахунок.
Технічний збій

Дізнатися, що насправді сталося, можна, звернувшись до банку, який видав картку. У першому випадку гроші повернуться самі протягом місяця або ж можна прискорити процес, написавши до банку заяву з проханням скасувати платіж.

У другому випадку без заяви не обійтися. До неї потрібно додати чек, який доводить, що Ви проводили операцію, а також точну суму для повернення. Банк, який видав картку, спільно з платіжною системою і банком, який прийняв платіж, проведуть розслідування і протягом одного або декількох місяців (залежно від складності ситуації) повернуть гроші.

Подробиці про строки повернення коштів можна дізнатися в договорі на відкриття карткового рахунку. Варто зауважити, що у договорі також вказується, скільки у Вас часу на те, щоб звернутися до банку і скасувати платіж. Найчастіше потрібно написати заяву не пізніше 45 днів з моменту здійснення платежу. Такі заяви можуть прийматися до певного числа місяця, що слідує після проведення операції. Інакше банк його не прийме. У будь-якому випадку фінансові установи вимагають, щоб клієнти, про всяк випадок, зберігали чеки не менше, ніж 180 днів.

Оцініть сторінку:

Ваша оцінка:

Голосів: 126

Терміново потрібні гроші?