Moneyveo

brogress-bar

Як повернути гроші на картку в разі помилки при оплаті?

11.09.2017
Сума (грн)
Термін (дн.)
Відсотки
Всього
Оформити кредит
Гроші на картці

Купувати товари та послуги за допомогою банківських карток дуже зручно. Але іноді під час оплати трапляються помилки і доводиться вживати заходів для повернення коштів. У такому випадку важливо знати процедуру скасування платежу і встигнути зробити це вчасно.

Найчастіші причини помилок при оплаті карткою

Іноді при оплаті товарів і послуг за допомогою карток трапляються помилки.
Наприклад:

  • купили щось у магазині, а сума списалася з картки двічі;
  • внесли гроші через термінал самообслуговування, вони списалися, але не були зараховані на потрібний рахунок;
  • оплату зробили, але товар Вам не доставили чи він Вам не підійшов, а продавець відмовився повертати гроші тощо.
Повернення грошейЯкщо помилка сталася з вини продавця товарів/послуг

Якщо помилка сталася з вини продавця товарів/послуг

Більшість із нас на практиці вже стикалися з питанням «Як повернути гроші на картку?». Коли помилка стається з вини продавця, це зробити нескладно. Єдине, що від Вас потрібно, – надати чек (а в деяких магазинах також паспорт або інший документ, що засвідчує особу).

Варто враховувати: продовольчі товари можна повертати в магазини протягом їх терміну придатності, а щодо непродовольчих часто встановлюються строки від 14 до 30 днів.

З моменту, коли покупець звернувся з вимогою повернути гроші за товар, продавець, згідно зі ст. 8-9 Закону України «Про захист прав споживачів», повинен повернути їх в строк від 1 до 7 днів.

Якщо при оплаті картою сталася технічна помилка

Технічні помилки виправляються довше і вимагають більше зусиль. Найчастіше до них призводить переривання зв'язку між учасниками процесу проведення платежу:

  • банком, який видав картку;
  • банком, де відкрито рахунок, на який спрямований платіж;
  • посередниками, через яких проходять платежі;
  • платіжну систему.

Як же виглядає технічна помилка? Наприклад, Ви сплатили за щось через термінал самообслуговування, гроші «пішли» з картки, але не надійшли на рахунок, який Ви вказували. У такій ситуації вважається, що платіж не пройшов, проте сума могла:

  • «заморозитися» на рахунку – тобто стати невидимою власнику картки, але при цьому залишитися на ній;
  • списатися, але не надійти на вказаний під час операції рахунок.
Технічний збій

Дізнатися, що насправді сталося, можна, звернувшись до банку, який видав картку. У першому випадку гроші повернуться самі протягом місяця або ж можна прискорити процес, написавши до банку заяву з проханням скасувати платіж.

У другому випадку без заяви не обійтися. До неї потрібно додати чек, який доводить, що Ви проводили операцію, а також точну суму для повернення. Банк, який видав картку, спільно з платіжною системою і банком, який прийняв платіж, проведуть розслідування і протягом одного або декількох місяців (залежно від складності ситуації) повернуть гроші.

Подробиці про строки повернення коштів можна дізнатися в договорі на відкриття карткового рахунку. Варто зауважити, що у договорі також вказується, скільки у Вас часу на те, щоб звернутися до банку і скасувати платіж. Найчастіше потрібно написати заяву не пізніше 45 днів з моменту здійснення платежу. Такі заяви можуть прийматися до певного числа місяця, що слідує після проведення операції. Інакше банк його не прийме. У будь-якому випадку фінансові установи вимагають, щоб клієнти, про всяк випадок, зберігали чеки не менше, ніж 180 днів.

Оцініть сторінку:

Ваша оцінка:

Рейтинг: 4.33 з 5 (Голосів: 6)

Особистий кабінет