0 800 21 9393 укр
рoс

Як поводитися з колекторами?

18 лип. 2018 р. Статті

Ким можуть зацікавитися колектори? Практично кожним – у сфері їхньої уваги боржники за комунальні послуги і батьки-аліментники, люди, які забули доплатити кілька гривень телефонному оператору. Правда, про те, як вести себе з колекторами, найчастіше хочуть знати грошові позичальники. Невелике прострочення платежу може викликати «стимулююче-мотивуючі» дзвінки банківських працівників. А реально прострочений кредит – кілька місяців або років, може стати приводом для регулярного спілкування з колекторами. Звідки взялися ці люди в схемі «людина-банк-гроші»?

Колектори: завдання і правове обґрунтування діяльності

Колекторські агентства займаються збором прострочених заборгованостей. Боргові зобов'язання вони викуповують у банках або МФО. Зазвичай департаменти по роботі з простроченими заборгованостями фінансових організацій переуступають право вимоги факторинговим компаніям (в народі – коллекорам) після безуспішного спілкування з боржниками. Передача прав на збір прострочених кредитів прописується в договорі. Підписуючи згоду на отримання кредитних коштів, людина автоматично погоджується на спілкування з колекторами.

Слід розуміти, що фінансові установи, зокрема компанія Манівео, ніколи не вдаються до погроз і морального тиску на боржників. Спілкування зі співробітниками відділу по роботі з простроченою заборгованістю не повинно виходити за рамки. Якщо ваш борг був перезданий агентству по стягненню заборгованості, і при цьому вам дзвонять і загрожують - ви маєте право вимагати, щоб колектор назвав вам своє ім'я та назву організації, яку він представляє. Будь-які перевищення повноважень - привід для звернення вами в суд.

Важливо! Грошовими зобов'язаннями аліментників, вилученням майна у фізичних і юридичних осіб в Україні займається Державна виконавча служба. Але працювати вона починає тільки після відповідного судового рішення.

Нюанси: рекомендації як вести себе з колекторами в Україні можуть знадобитися не тільки недобросовісним позичальникам грошей. 5-10% випадків вимушеного спілкування зі співробітниками колекторських агентств – це кредити, взяті підставними особами. Або людина виступила гарантом грошової позики, тому отримує свою частину претензій в разі простроченого кредиту.

В Україні комунікації громадян зі співробітниками колекторської служби фінустанови зводяться до спілкування по телефону. Як правило, дзвінки починаються, коли термін прострочення чергового платежу перевищив 3 дні. Вони тривають близько 6 місяців в разі непогашення заборгованості.

Якщо спілкування банків і МФО з боржником не приносить результату, борг перепродають колекторським компаніям.

Як поводити себе з колектором по телефону?

Как вести себя с коллектором
  1. Уважно слухати все, що говорить колектор. Ввічливо відповідати на питання, шукати точки дотику.
  2. Кожну розмову варто записувати. Якщо фахівець колекторської служби перейде межу своїх повноважень, ви зможете скласти позов до суду або скаргу в організацію Захисту прав споживачів.
  3. Щоб знати, як поводитися, якщо дзвонять колектори, слід розуміти принципи їхньої роботи. Співробітники колекторського агентства хочуть домогтися оплати боргу. Для цього деякі з них можуть вдаватися до заборонених методів. Наприклад дзвонити пізно ввечері, вночі або рано вранці. Вони можуть дзвонити на роботу позичальникові або його родичам, зв'язуватися з контактами у вашому списку друзів в соціальних мережах. Заздалегідь підготуйтеся до таких атак морально.

Як вести себе з колектором при зустрічі?

Якщо ви будете знати, як потрібно поводитися з колекторами, то зможете відчувати себе впевненіше, в разі, якщо співробітник факторингового агентства перейде межі.

  • Колекторів можна (і потрібно) не пускати в приміщення. Вони обмежені законом України про недоторканність житла. Увійти до вас додому можуть лише представники Державної виконавчої служби після рішення суду.
  • Якщо спілкування з колекторами відбувається на нейтральній території, то вони повинні підтвердити свої повноваження нотаріально.
  • Будь-який емоційний тиск, спілкування з родичами і особливо з неповнолітніми, загрози – привід просити захисту в суді.
  • У порадах про те, як вести себе, коли приходять колектори, виділемо табу на підпис будь-яких документів. Ознайомлювальних або «суто формальних» – в подальшому це може бути використано проти вас.

Компанія Moneyveo чітко дотримується законів України. Тому співробітники нашої колекторської служби є взірцем толерантності по відношенню до недобросовісних позичальників. Загрози, психологічний тиск відсутні апріорі. Робота ведеться в площині допомоги та психологічної підтримки людини, яка помилилася в плануванні власних доходів.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.