0 800 21 9393 укр
рoс

Як безпечно користуватися платіжними картками?

13 лют. 2017 р. Новини

Безготівкові розрахунки з кожним роком стають дедалі популярнішими, проте все одно багато хто з побоюванням ставиться до подібних операцій в торговельно-роздрібних мережах та в Інтернеті. Але боятися варто лише тим людям, які не дотримуються елементарних правил безпеки в застосуванні цього платіжного інструменту. Шахраї вміло використовують у злочинних цілях неуважність і фінансову безграмотність власників карток. Так, за минулий рік, за даними Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем "ЄМА", шахраї заробили на махінаціях з картками користувачів понад 339 млн грн (у 4 рази більше, ніж у 2015 році).

Безпека карт Безпека карт

З якими ж загрозами найчастіше стикаються власники банківських карток в Україні та як уберегти свої кошти від шахрайських посягань? Відповідь на ці питання має знати кожна сучасна людина.


Найпопулярніші види карткового шахрайства

Як повідомляє асоціація "ЄМА", 4 квартал 2016 року показав скорочення обсягів крадіжок через банкомати. Проте шахрайство в Інтернеті навпаки набирає обертів.

Так, більше 60% крадіжок протягом останнього кварталу минулого року було скоєно саме у віртуальній мережі:

  • за допомогою фейкових (фальшивих) сайтів з продажу неіснуючих товарів;
  • шляхом заманювання користувачів на підроблені сторінки, з метою отримати логіни і паролі до інтернет-банкінгу, номери кредиток тощо;
  • за допомогою розсилок електронних листів, нібито від імені банку, з метою отримати інформацію, що дає доступ до картки.

І лише 24% зафіксованих крадіжок припало на шахрайство через банкомати:

  • скріммінг (встановлювання на банкомати накладок з пристроями для зчитування даних платіжних карток);
  • кеш-треппінг (закріплення накладок, які блокують видавання готівки);
  • кард-треппінг (закріплення на кардрідері пристрою, який блокує видавання банкоматом картки).

Набуло популярності й шахрайство по телефону – вішинг:

  • виманювання у довірливих користувачів реквізитів карток, щоб потім їх перевести в готівку;
  • з проведенням фіктивних розіграшів і "винагород", для отримання яких потрібно перерахувати певну суму на зазначений номер та інші.

Як захистити свою картку і кошти?

Дотримуватися заходів безпеки у використанні платіжної картки не так вже й складно. Достатньо бути уважним у здійсненні з нею фінансових операцій.

Інтернет. Не переходьте за посиланнями, вказаними в листах від невідомих відправників, а також не заходьте на сайти, за якими Ваш браузер попереджає про небезпеку. Користуйтеся лише тими веб-ресурсами, у яких в адресному рядку вказане захищене з'єднання HTTPS (не вводьте дані картки на сайтах зі з'єднанням HTTP). Звертайте увагу на текстове наповнення ресурсу: в ньому не повинно бути помилок і застарілих дат. А щоб знайти офіційний сайт потрібної Вам компанії/сервісу, набирайте його назву в пошуковому рядку вручну.

Банкомати. Зараз багато банкоматів перед початком операцій з картками виводять повідомлення з проханням перевірити відповідність зовнішнього вигляду пристрою зображенню на екрані. Якщо клавіатура, кардрідер або отвір для видавання готівки будуть виглядати підозріло, власнику картки не варто користуватися цим банкоматом.

Вішинг. Якщо Вам телефонує людина, яка представилася співробітником банку, і ставить запитання щодо Вашої картки, то єдина інформація, яку йому можна повідомити, це номер картки. Навіть для здійснення переказу на картку цих даних достатньо. Водночас пін-код, CVV-код, дата видачі та строк дії картки, будь-які секретні запитання, паролі та інші відомості в телефонному режимі передавати не можна. Також не надсилайте гроші у відповідь на повідомлення про виграш у лотерею або в акції. Не поспішайте перераховувати кошти знайомим і близьким у разі надходження від них відповідного прохання по телефону, в СМС, повідомленні у Skype, Viber, соціальних мережах. Зараз шахраї навчилися навіть підробляти голос так, що його складно відрізнити від голосу власника. Перш, ніж позичати гроші тому, хто телефонує, поставте йому кілька запитань, на які сторонній не зможе відповісти.

У метро запустять рекламу про безпечне використання карток

Асоціація "ЄМА" вирішила підвищувати фінансову грамотність українців. З початку лютого в київському метро, на білбордах, в Інтернеті та навіть у газетах для пенсіонерів вона розміщуватиме інформацію про те, як користуватися різними платіжними інструментами. Навчальні матеріали даватимуть рекомендації щодо того, як знімати гроші в банкоматах, оплачувати товари і послуги в Інтернеті тощо.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.