ССO Moneyveo Максим Параска про емоції та математику в роботі fintech-компаній
В ефірі ранкового шоу Wake Up комерційний директор Moneyveo Максим Параска розповів про нюанси роботи fintech-компаній. А також про те, як 2020 рік змінив бізнес та пояснив, якими мають бути «працюючі» маркетинг та реклама у сучасних умовах.
Коли мова йде про отримання
кредиту, то завжди одним з перших постає питання, як організована процедура його ухвалення. Якщо відносно донедавна
для цього були потрібні особистий візит у відділення фінансової організації, довідки про доходи тощо, то з появою на
ринку України Moneyveo українцям стали доступні кредити онлайн. Але ж як у такому віддаленому режимі компанія
перевіряє особу клієнта? Максим Параска зазначає, що це складно і просто водночас. Звичайно, питання ідентифікації
та верифікації особи – критично важливе для всіх компаній, які надають фінансові онлайн-послуги. Але завдяки
сучасним технологіям зараз людину можна «побачити» через її смартфон чи комп’ютер. Наприклад,
перед тим, як отримати перший кредит у Moneyveo, клієнт заповнює форму з 70 полів. Така форма дає можливість
перевірити особу та дані про неї у бюро кредитних історій та в інших відкритих джерелах, максимально точно ії
ідентифікувати, верифікувати платіжний інструмент, прорахувати ймовірність повернення кредиту. А за рахунок того, що
процеси у компанії максимально автоматизовані та відбуваються на основі Machine Learning, процедури скорингу (оцінки
кредитоспроможності та рівня кредитного ризику, – ред.), верифікації та прийняття рішення про видачу
кредиту в середньому займають 20 секунд.
В контексті цього року цифрова екосистема і комплексний підхід до діджиталізації бізнесу в усіх напрямках дозволили Moneyveo швидко адаптуватися до нових умов. Зокрема, на початку карантину компанії довелось переналаштувати скоринг, що суттєво знизило обсяги кредитування, але й зменшило частку проблемної заборгованості.
Звичайно, що зміни 2020 року торкнулись не лише цього аспекту діяльності компанії. Так, Максим Параска розповів, що Moneyveo відчутно збільшила кількість КСВ-активностей – до вже існуючих програм підтримки онкохворих дітей у столичному центрі «Дача», українських військових, освітніх проєктів додались акції із закупівлі апаратів ШВЛ, ліжок з електроприводом тощо.
«Ми у Moneyveo переконані, що просто платити податки у теперішніх умовах недостатньо. Зараз перед нами всіма багато питань, вирішення яких не терпить зволікань. І бізнес якраз повинен стати драйвером їх вирішення», – говорить Максим.
Змінилась і комунікація з клієнтами. Коли був введений карантин, ми опинились у безпрецедентній ситуації: з одного боку на людей тиснула невизначеність, а з іншого – вони були позбавлені звичного ритму життя, звичних активностей та спілкування. Тому у Moneyveo намагались якось розважити аудиторію: конкурсами у соціальних мережах, акціями тощо.
До того ж ще декілька років тому компанія змінила акцент у своїх рекламних кампаніях з проблем клієнтів на можливості, які відкриваються їм з Moneyveo. Це відбулось після глибокого аналізу аудиторії та її класифікації за певними ознаками. Можна сказати, що це математична складова маркетингу та реклами компанії. Проте вона не буде успішною без емоційної – креативу, який апелює до бажань, почуттів клієнтів. Без неї неможливо досягти успіху, якими б точними не були розрахунки та аналіз. Але так само діяти лише за власними відчуттями – шлях в нікуди. Тому співвідношення раціонального та креативного в діяльності Moneyveo складає 50/50. А свої креативні ідеї компанія перевіряє за допомогою нейромаркетингових досліджень. Вони дозволяють отримувати інформацію про влив того чи іншого ролику чи повідомлення не тільки зі слів респондентів, але й аналізувати активності мозку, пульс, міміку та інші невербальні показники.
Економетрична модель задіяна і в рекламі компанії на телебаченні.
«Ми аналізуємо, чи співвідноситься модель розміщення роликів на ТБ з трафіком на сайт. Важливо те, що ця модель навчається, тобто змінюється в залежності від попередніх показників, нових даних. Тому вона обов'язково досягає потрібних результатів», – розповів Максим Параска.
Повний запис ефіру доступний за посиланням
Інші цікаві новини
Moneyveo перемогла у премії BANKER AWARDS 2025.
Moneyveo увійшла до фінтех-каталогу від УАФІК
Полюйте на код у соцмережах Moneyveo – вигравайте подарунки
Кредитні продукти
Smart/Trend/Temp
Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:
За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.
Для продуктів СМАРТ та ТЕМП
У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.
Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:
• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;
• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.
Для продукту ТРЕНД
Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).
Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.
Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:
Для продукту СМАРТ та ТЕМП
За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Для продукту ТРЕНД
У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.
Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:
Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.
Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:
Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.
Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:
Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.
Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:
Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.
Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.
Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:
Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:
• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;
• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;
• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).
Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:
Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.
Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:
Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.