0 800 21 9393 укр
рoс

Михайло Лизанець розповів "Фокусу", як фінтех-компанія розвивається в умовах кризи

30 трав. 2017 р. Новини

26 травня на сторінках ділового українського видання "Фокус" було опубліковане інтерв'ю з co-founder компанії Moneyveo Михайлом Лизанцем. Тема бесіди – розвиток fintech-сервісу в умовах кризи і законодавчих змін. Засновник Манівео озвучив головні проблеми, з якими компанія зіткнулася в нових реаліях, і шляхи вирішення завдань для утримання її лідерських позицій в ніші онлайн кредитування.

Михайло Лизанець Михайло Лизанець

Фінансова компанія Манівео з'явилася в Україні в 2013 році, саме напередодні дестабілізуючих процесів у державі. Перше, що вкрай важливо було зробити, – вийти з території Криму та зони АТО, де ми також були присутні. Водночас ми продовжували наймати і навчати персонал роботі з новим продуктом, про який в Україні раніше ніхто не знав. А найбільша складність полягала в необхідності навчити простих українців користуватися новим фінансовим інструментом – сервісом онлайн кредитування. Лише після цього можна було говорити про те, щоб завоювати довіру серед клієнтів та зайняти місце на ринку.

Безумовно, на розвиток кредитування в інтернеті вплинуло і зменшення в Україні кількості банків. Частина банківських клієнтів перейшла до мікрофінансових компаній, таких як Манівео. І це не дивно. Ми пропонуємо позичальникам якісно інший тип співпраці, функціонал, якого немає у банків. Зокрема, оперативне надання кредитів за допомогою інтернету і миттєве зарахування грошей на картку, де б людина не перебувала; дистанційне цілодобове обслуговування, що дозволяє надсилати заявки та отримувати рішення за ними в будь-який час дня і ночі; автоматизований розгляд заявок і багато іншого.

Проте попит на онлайн кредити за останні декілька років виріс не стільки через погіршення матеріального становища українців, скільки завдяки можливостям, які користувачі отримали разом із новим продуктом. А практика західних країн тільки доводить популярність інтернет-кредитування, незалежно від обставин у країні.

В інтерв'ю Михайло Лизанець також розповів про те, як за один рік компанії вдалося досягти трикратного зростання, адже у квітні цього року Манівео видала кредит 100-тисячному клієнту. Зрозуміло, без згуртованого колективу, командного духу, уміння пристосовуватися до законодавчих змін вийти на такі показники не вдалося б. До того ж зростає кількість конкурентів, що змушує нас тримати рук на пульсі.

Справжнім порятунком для компанії стало впровадження автоматизованої системи обробки заявок на кредити. Без цієї важливої складової ми фізично не встигали б модерувати таку кількість заявок. До того ж наші клієнти отримали можливість швидко оформити кредит без черг і формальностей. Ми також спростили для позичальників «пропускну» систему в сервіс, що зробило наші послуги доступнішими для людей.

Компанія не стоїть на місці, а йде у ногу з усіма змінами в країні. Ми розуміємо, що в умовах постійного зростання цін простим українцям прожити до зарплати стає дедалі складніше. Тому Манівео збільшила максимальний поріг кредитування з 10 000 до 15 000 грн. У майбутніх планах компанії – розширення цільової аудиторії сервісу, поліпшення технологічних можливостей продукту тощо.

img
Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.