Як повернути гроші на картку? – статті Moneyveo
0 800 21 9393 укр
рoс

Як повернути гроші на картку в разі помилки при оплаті?

11 вер. 2017 р. Новини
Гроші на картці

Купувати товари та послуги за допомогою банківських карток дуже зручно. Але іноді під час оплати трапляються помилки і доводиться вживати заходів для повернення коштів. У такому випадку важливо знати процедуру скасування платежу і встигнути зробити це вчасно.

Найчастіші причини помилок при оплаті карткою

Іноді при оплаті товарів і послуг за допомогою карток трапляються помилки.
Наприклад:

  • купили щось у магазині, а сума списалася з картки двічі;
  • внесли гроші через термінал самообслуговування, вони списалися, але не були зараховані на потрібний рахунок;
  • оплату зробили, але товар Вам не доставили чи він Вам не підійшов, а продавець відмовився повертати гроші тощо.
Повернення грошейЯкщо помилка сталася з вини продавця товарів/послуг

Якщо помилка сталася з вини продавця товарів/послуг

Більшість із нас на практиці вже стикалися з питанням «Як повернути гроші на картку?». Коли помилка стається з вини продавця, це зробити нескладно. Єдине, що від Вас потрібно, – надати чек (а в деяких магазинах також паспорт або інший документ, що засвідчує особу).

Варто враховувати: продовольчі товари можна повертати в магазини протягом їх терміну придатності, а щодо непродовольчих часто встановлюються строки від 14 до 30 днів.

З моменту, коли покупець звернувся з вимогою повернути гроші за товар, продавець, згідно зі ст. 8-9 Закону України «Про захист прав споживачів», повинен повернути їх в строк від 1 до 7 днів.

Якщо при оплаті картою сталася технічна помилка

Технічні помилки виправляються довше і вимагають більше зусиль. Найчастіше до них призводить переривання зв'язку між учасниками процесу проведення платежу:

  • банком, який видав картку;
  • банком, де відкрито рахунок, на який спрямований платіж;
  • посередниками, через яких проходять платежі;
  • платіжну систему.

Як же виглядає технічна помилка? Наприклад, Ви сплатили за щось через термінал самообслуговування, гроші «пішли» з картки, але не надійшли на рахунок, який Ви вказували. У такій ситуації вважається, що платіж не пройшов, проте сума могла:

  • «заморозитися» на рахунку – тобто стати невидимою власнику картки, але при цьому залишитися на ній;
  • списатися, але не надійти на вказаний під час операції рахунок.
Технічний збій

Дізнатися, що насправді сталося, можна, звернувшись до банку, який видав картку. У першому випадку гроші повернуться самі протягом місяця або ж можна прискорити процес, написавши до банку заяву з проханням скасувати платіж.

У другому випадку без заяви не обійтися. До неї потрібно додати чек, який доводить, що Ви проводили операцію, а також точну суму для повернення. Банк, який видав картку, спільно з платіжною системою і банком, який прийняв платіж, проведуть розслідування і протягом одного або декількох місяців (залежно від складності ситуації) повернуть гроші.

Подробиці про строки повернення коштів можна дізнатися в договорі на відкриття карткового рахунку. Варто зауважити, що у договорі також вказується, скільки у Вас часу на те, щоб звернутися до банку і скасувати платіж. Найчастіше потрібно написати заяву не пізніше 45 днів з моменту здійснення платежу. Такі заяви можуть прийматися до певного числа місяця, що слідує після проведення операції. Інакше банк його не прийме. У будь-якому випадку фінансові установи вимагають, щоб клієнти, про всяк випадок, зберігали чеки не менше, ніж 180 днів.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Інші цікаві новини

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

•         витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

•         витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

•         шляхом направлення листа за адресою: 01015, м. Київ, вулиця Лейпцизька, будинок 15 Б, поверх перший;

•         шляхом направлення електронного листа на e-mail: support@moneyveo.ua або support@freecredit.com.ua;

•         зв’язавшись за номером телефону: 0 800 21 9393 або 0 800 21 5300 (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.