QR-код – що це і як ним користуватися? – статті Moneyveo
0 800 21 9393 укр
рoс

Як купувати за допомогою QR-кодів?

22 вер. 2017 р. Новини
QR-код

Ви напевно зустрічали QR-коди на етикетках товарів, квитанціях на оплату комунальних послуг, на сайтах (найчастіше інтернет-магазинів), у ресторанах і навіть на біл-бордах. QR-код – це різновид штрих-коду, який може розпізнаватися будь-якою камерою. Його вигадали в Японії наприкінці минулого століття, і він швидко набув популярності у країнах Європи, Азії та Північної Америки. Одна з головних переваг QR-кодів у тому, що з їх допомогою дуже зручно, швидко і просто здійснювати покупки і деякі інші фінансові операції.

Де беруться QR-коди і в чому їх плюси для бізнесу?

QR-код

QR-код вміщує набагато більше зашифрованої інформації, ніж звичайний штрих-код. До того ж, аби купити щось за допомогою QR-коду, не потрібен картковий термінал. Це дуже зручно для компаній, зайнятих у продажах. Достатньо розмістити код на товарі або на веб-сторінці з товаром, і клієнти зможуть придбати його, навіть без банківської картки на руках.

Кожен товар повинен мати свій унікальний код. Будь-яка компанія може їх створювати самостійно, підключивши генератор QR-кодів. В Україні є сервіси, які розробляють відповідні програми. Співпрацюючи з ними, компанії можуть впроваджувати ці програми на своїх сайтах, у додатках тощо. А, наприклад, у ПриватБанку є власний генератор кодів, який полегшує і прискорює проведення багатьох фінансових операцій для клієнтів банку.

Які фінансові операції можна здійснювати з QR-кодами?

Споживачам також зручно здійснювати різні фінансові операції за допомогою QR-кодів. Наприклад, у ПриватБанку їх можна використовувати для:

  • входу в інтернет-банкінг (Приват24);
  • зняття готівки у банкоматі без картки;
  • прискореного здійснення покупок.
  • Також за допомогою QR-кодів можна переказувати гроші, оплачувати комунальні послуги, користуватися знижками та бонусами тощо.

Що потрібно для фінансових операцій з QR-кодами?

Як сканувати QR-код

Для здійснення фінансових операцій за допомогою QR-кодів потрібно встановити на телефоні:

  • сканер QR-кодів;
  • додаток тієї компанії/магазину, чию послугу/товар Ви хочете придбати.

До додатку, яким Ви будете користуватися для здійснення фінансових операцій, потрібно прив'язати одну або кілька банківських карток.

Так, оскільки ПриватБанк має власний генератор кодів, оплачувати товари його магазинів-партнерів потрібно через додаток Приват24. А, наприклад, в інтернет-магазині «Фокстрот» встановлено генератор кодів сервісу MobiPay. Магазин впровадив функцію оплати через QR-коди у своєму додатку, який потрібно встановити для покупок у «Фокстроті». Який саме додаток у магазині знадобиться, споживач дізнається під час оформлення у ньому першої покупки за допомогою QR-коду.

Як користуватися QR-кодами?

Наприклад, щоб на комп'ютері авторизуватися у Приват24 за допомогою QR-коду, потрібно:

  1. відкрити стартову сторінку інтернет-банкінгу на ПК;
  2. зайти у додаток Приват24 на телефоні та обрати «Безконтакт»;
  3. натиснути «Сканувати» QR-код, і вхід буде виконаний автоматично.

Щоб зняти гроші у банкоматі ПриватБанку по QR-коду без картки:

  1. коли будете біля банкомату, в додатку Приват24 зайдіть у «Сервіси», далі – «Бесконтакт», натисніть «Зняття готівки»;
  2. оберіть картку, з якої хочете зняти гроші, вкажіть суму;
  3. введіть ПІН-код та оберіть «Отримати готівку»;
  4. на екрані банкомату натисніть «Операції без картки», відскануйте за допомогою телефону QR-код;
  5. заберіть гроші.

Щоб зробити покупку через QR-код онлайн (в інтернет-магазині):

  1. після оформлення замовлення на сайті інтернет-магазину зайдіть у додаток Приват24;
  2. оберіть «Сервіси», далі – «Безконтакт»;
  3. натисніть «Авторизація та оплата»;
  4. відскануйте з екрану монітора сформований там QR-код;
  5. введіть пароль від інтернет-банкінгу;
  6. підтвердіть дію, і за товар/послугу буде сплачено.

Щоб зробити покупку у звичайному магазині через QR-код:

  1. встановіть програму, яку магазин пропонує для покупок через QR-коди;
  2. запустіть додаток, знайдіть на етикетці товару код і відскануйте його;
  3. оберіть у додатку картку, з якої хочете сплатити за товар;
  4. натисніть «Сплатити».

Послуги грошових переказів через QR-коди в Україні поки немає. Але найближчим часом її планує запустити мобільний оператор Vodafone.

Чим корисна технологія QR-кодів?

Покупки через QR-код

Впровадження технології QR-кодів (з англ. quick response – швидкий відгук) прискорює, спрощує і здешевлює процес проведення фінансових і деяких інших операцій як для користувачів, так і для бізнесу і промисловості.

Це найшвидший спосіб приймати платежі і сплачувати за покупки, комунальні послуги, штрафи, податки, переказувати гроші, дізнаватися інформацію про товари тощо. Якщо Ви користуєтеся QR-кодами, Вам можна не носити із собою готівку та банківські картки і не витрачати час у чергах на касах магазинів. Самі розробники програм з генерації QR-кодів вважають цю технологію абсолютно безпечною. Це підтверджують і великі фінансові компанії, які її впроваджують, – банки, комунальні підприємства, страхові установи та ін.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Інші цікаві новини

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.