0 800 21 9393 укр
рoс

Чи існують приховані комісії в кредитах онлайн МФО?

9 лют. 2017 р. Новини

За період буму в споживчому кредитуванні багато людей встигли зіткнутися з проблемою прихованих платежів. Це означає, що в рекламі або на словах озвучується одна вартість кредиту, а на ділі виявляється, що витрати істотно зростають. Через нерозуміння, скільки доведеться заплатити в результаті, люди бояться оформлювати позики. Цей страх від банків перейшов "у спадок" до сфери онлайн мікрокредитування. То чи існують приховані комісії в позиках, які пропонують мікрофінансові онлайн компанії?

Приховані комісії

Чому кредити виявляються дорожчими, ніж обіцяють у рекламі?

Різниця між номінальною (тобто, заявленою в рекламі) і реальною вартістю кредиту може відрізнятися в кілька разів. Номінальна ставка озвучує тільки річний процент, і вже на етапі підписання кредитного договору позичальник дізнається, що до неї може додаватися:

  • щомісячна комісія,
  • оплата послуг нотаріуса,
  • страхові платежі,
  • комісія за зняття готівки в банкоматі тощо.

І ось це вже – реальна ціна кредиту.

Не можна сказати, що від клієнтів приховують повну вартість користування грошима. Усі платежі, комісії, проценти чітко зазначаються в договорах – це вимога закону. Проте вони розрізнені: немає єдиної цифри, і людині без економічної/математичної освіти складно вивести кінцеве число. В результаті той, хто не розібрався в цифрах, бере кредит, не розрахувавши свої сили, і потім не може впоратися з борговим зобов'язанням.

А чи бувають приховані комісії за кредитами в онлайн МФО?

Процентна ставка в цій галузі вища, ніж у банках, але зазвичай немає ніяких прихованих комісій і платежів. Позичальник одразу бачить, скільки заплатить за користування грошима. Дізнатися майбутні витрати можна ще до надсилання заявки на позику, скориставшись формою вибору суми і строку кредитування. Така форма найчастіше розташована на головній сторінці сайту компанії.

Але варто враховувати: якщо тарифами вашої пластикової картки, були встановлені комісії за зняття готівки, їх доведеться сплачувати, незалежно від походження коштів. Ви будете знімати гроші, отримані від мікрокредитної організації, так само, як і будь-які інші. Також, якщо ви оформлюєте кредит онлайн, уточнюйте у вашій компанії, чи не буде стягуватися комісія за сплату позики (наприклад, через термінали самообслуговування). Деякі, але не всі організації беруть ці витрати на себе.

На що звернути увагу, щоб розуміти, скільки коштуватиме онлайн кредит?

Тут усе доволі просто:

  1. Як завжди, важливо уважно читати кредитний договір. У ньому чітко обумовлені всі умови отримання і сплати позики.
  2. Вартість користування кредитними грошима ви дізнаєтеся ще до надсилання заявки на позику. Для цього потрібно скористатися калькулятором на сайті. Оберіть суму і строк кредитування, а підсумкова цифра з'явиться автоматично.
  3. Завжди звертайте увагу на зірочки і зноски в умовах акцій, пов'язаних з кредитуванням. Саме тут знаходиться інформація про реальну вартість позики з реклами.

Будь-які фінансові питання вимагають від нас пильності. Але вступати в кредитні взаємини слід тільки з тими компаніями, які зацікавлені в прозорості умов угоди і не приховують реальну вартість кредиту.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.