Про те, чого справжній співробітник банку не запитає – статті Moneyveo
0 800 21 9393 укр
рoс

10 дзвінків і повідомлень, які не надійдуть від вашого банку

10 січ. 2018 р. Новини
Про те, чого справжній співробітник банку не запитає

У 2017 році в Україні офіційно зареєстрували понад 40 000 скарг на крадіжки грошей під час продажів через інтернет. Доповнимо список шахрайством по телефону, через підроблені сайти, банкомати – і може здатися, що злодії чекають нас на кожному кроці. Найприкріше – коли людина сама, через необережність, повідомляє шахраям інформацію, яка відкриває їм доступ до її заощаджень.

Щоб допомогти вам вберегтися від таких ситуацій, ми зібрали перелік дзвінків і повідомлень, які ніколи не надійдуть вам від банку або фінансової компанії, що вас обслуговує.

Те, про що фінансові установи не запитують і не пропонують

Грошові крадіжки з рахунків користувачів часто відбуваються через їхню довірливість. Типова ситуація: власнику картки дзвонить нібито співробітник банку, повідомляє про проблему з рахунком і обіцяє виправити її, якщо отримає дані картки. У паніці господар кредитки диктує їх шахраєві і незабаром дізнається про зникнення грошей.

Тож нагадаємо, яку інформацію справжні співробітники фінансової установи не мають права у вас запитувати за власною ініціативою (тобто якщо дзвонять або пишуть вам самі):

  1. реквізити картки: термін дії, CVV/CVC-код;
  2. пароль із СМС від банку;
  3. кодове слово для доступу до рахунку;
  4. інформацію про останні транзакції по картці;
  5. ПІН-код.

Чого не стане пропонувати банк/фінансова компанія:

  1. отримати подарунок за якусь дію з карткою;
  2. займатися благодійністю;
  3. отримати зарахування грошей через банкомат.

Які запити, отримані електронною поштою, повинні вас насторожити:

  1. отримані від невідомого відправника;
  2. повідомлення про проблеми з вашим рахунком/карткою, з пропозицією перейти за посиланням і дізнатися подробиці. Якщо надійшло таке повідомлення, то перш, ніж натискати на посилання, порівняйте його з адресою банку або дізнайтеся подробиці по телефону.

Пам'ятайте: посилання можуть містити віруси, які дадуть шахраям віддалений доступ до вашого комп'ютера і діям на ПК, у тому числі фінансових. Також посилання може привести на підроблений сайт, дуже схожий на оригінал. Спроба увійти через нього у профіль буде неуспішною, зате шахраї побачать до нього логін і пароль.

Які дані і коли можна надавати по телефону та онлайн?

Фінансові установи, які вас обслуговують – де у вас є рахунок або отриманий кредит online, – не будуть самі звертатися до вас із проханням повідомити реквізити картки/рахунку. Єдина ситуація, коли ви можете передати деякі з цих відомостей, – кодове слово-пароль до рахунку або інформацію про останні транзакції, – якщо самі зателефонуєте до банку, наприклад, щоб відновити забутий ПІН-код.

Про те, чого справжній співробітник банку не запитає

Також при сплаті за товари і послуги онлайн потрібно вводити деякі реквізити картки (її номер, термін дії, CVV). Це абсолютно законно, так інтернет-продавець захищає себе і клієнтів від платежів за допомогою вкрадених карток.

Що робити, якщо ви зрозуміли, що розмовляєте із шахраєм?

Якщо той, хто телефонує, представився працівником банку, але ви підозрюєте, що це шахрай, просто покладіть трубку. Не треба нічого пояснювати або виправдовуватися, тому що зловмисники вміють майстерно переконувати.

Вам дзвонять і пропонують взяти участь в акції або розіграші призів? Не поспішайте виконувати інструкцію – перш передзвоніть до банку і з’ясуйте умови промоакції.

Якщо ви підписані на розсилку новин від фінансової установи, вона може надсилати вам на імейл інформацію про акції. Так, сервіс онлайн-кредитування Moneyveo часто пропонує клієнтам акційні знижки. Справжність листів і посилань можна перевірити за такими ознаками:

  1. 1) адреса відправника – листи від Манівео закінчуються на @moneyveo.ua (наприклад, support@moneyveo.ua);
  2. 2) зовнішній вигляд листа – порівняйте його з тими, які ви отримували від сервісу раніше;
  3. 3) початок адреси посилання, отриманого в листі, має збігатися з початком адреси сайту вашої компанії/банку, а також мати захищене з'єднання (тобто включати HTTPS і позначення у вигляді замка);
  4. 4) якщо банк/компанія в листі пропонує вам перейти за посиланням та сплатити кредит на акційних умовах, обов'язково уточнюйте подробиці по телефону.


Якщо ви користуєтеся послугами банків та небанківських фінансових компаній і часто купуєте в інтернеті, наші підказки та поради стануть вам у пригоді. Купуйте безпечно!

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.