Керівник відділу навчання та розвитку персоналу в Moneyveo розповів про роботу з портфелем проблемної заборгованості
У четвер, 15 жовтня, відбувся міжнародний форум, присвячений стягненню проблемної заборгованості. Поділитися експертною думкою на захід запросили Moneyveo – лідера українського ринку мікрокредитування. Анатолій Коваленко, керівник відділу навчання та розвитку персоналу компанії, виступив із презентацією «Психологія і технології стягнення в період пандемії».

Захід організувала компанія «Бізнес-Формат». Форум відбувся в режимі онлайн-трансляції. У ньому взяли участь керівники служб по роботі з проблемною заборгованістю банків, небанківських мікрофінансових організацій, факторингових компаній та інших підприємств, зайнятих в сфері стягнення.
Говорили про економічну рецесію, що настала у зв'язку з пандемією коронавірусу, і пов'язані з цим зміни на ринку. Учасники обговорювали найгостріші для фінансового сектора питання, дискутували, ділилися практичними кейсами і новими підходами в роботі.
Анатолій Коваленко підкреслив, що в такі складні періоди – коли багато підприємств припиняють свою діяльність і люди масово втрачають роботу – організації, що кредитують повинні докласти максимум зусиль, щоб допомогти своїм клієнтам пережити кризу.
Moneyveo дотримується українського та міжнародного законодавства, в т. ч. пов'язане із захистом прав людини. Компанія систематично проводить тренінги зі стрес-менеджменту і контролю якості роботи з проблемною заборгованістю, стежить за дотриманням в спілкуванні з клієнтами норм «Кодексу професійної етики» (розробленого ВАФК). Вона вимагає від співробітників, щоб загрози, психологічний тиск та інші неетичні методи впливу були відсутні в комунікаціях апріорі. Робота в компанії ведеться в площині юридичної допомоги та психологічної підтримки людини, яка допустила помилку в плануванні власних доходів і витрат.
Анатолій поділився з учасниками форуму досвідом впровадження інструментів ефективної комунікації з позичальниками. А також він розповів про трансформацію в Moneyveo системи навчання та розвитку персоналу в період пандемії, зокрема про запуск компанією власної академії бізнес-освіти Education Lab.
«Під час пандемії ми не тільки перевели своїх співробітників на віддалений режим роботи, а й налагодили процес навчання через сучасні онлайн-платформи. У т. ч. адаптували під новий формат існуючі інструменти – діалоговий мовний тренажер, вебквести та ін. А також нещодавно ми анонсували запуск в академії бізнес-освіти Education Lab Moneyveo першого зовнішнього навчального курсу «Ефективне стягнення простроченої заборгованості». В рамках триденної програми компанія буде ділитися зі слухачами власною експертизою в даному напрямку», – розповів Анатолій.
Moneyveo відкрита до комунікацій. Через спеціальну форму зворотного зв'язку на своєму сайті вона приймає звернення від клієнтів. Кожен, хто вважає, що співробітник компанії був з ним нечемним, може повідомити про це – і ситуацію буде виправлено.
У той же час компанія враховує всі можливі фактори, які можуть перешкодити клієнту вчасно закрити кредит. Так, у разі тимчасових фінансових труднощів, він може оформити пролонгацію – продовжити термін користування позиковими коштами. Також в Moneyveo діє безкоштовний 3-днейвний грейс-період – час після обумовленої в договорі дати оплати кредиту. Якщо кошти надходять в ці дні, компанія вважає, що платіж внесено вчасно, і анулює нараховані за них проценти. У разі необхідності Moneyveo пропонує клієнтам реструктуризацію заборгованості з розбивкою суми на частини і зупинкою нарахування процентів.
Нагадаємо: компанія Moneyveo уважно стежила за розвитком подій, пов'язаних із поширенням коронавірусу в Україні, і діяла на випередження. Як тільки в країні оголосили карантин, Moneyveo, не чекаючи вступу в силу законодавчих обмежень, скасувала у себе нарахування пені та штрафів.
Інші цікаві новини
Проголосуйте за Moneyveo на PaySpace Magazine Awards 2025
Moneyveo – 12 років інновацій, довіри та людяності
Кредитні продукти
Smart/Trend/Temp
Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:
За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.
Для продуктів СМАРТ та ТЕМП
У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.
Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:
• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;
• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.
Для продукту ТРЕНД
Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).
Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.
Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:
Для продукту СМАРТ та ТЕМП
За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Для продукту ТРЕНД
У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.
Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:
Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.
Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:
Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.
Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:
Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.
Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:
Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.
Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.
Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:
Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:
• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;
• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;
• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).
Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:
Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.
Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:
Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.