0 800 21 9393 укр
рoс

За яких причин банки найчастіше відмовляють у кредитах?

25 жовт. 2017 р. Новини
Як отримати кредит без відмов у банках та МФО?

Фінансові установи, як правило, не пояснюють клієнтам причини відмови у видачі кредиту. Тому, щоб підвищити свої шанси, позичальнику варто знати, які чинники впливають на рішення банка.

Поширені причини відмов у кредитах

Як отримати кредит без відмов у банках та МФО?

Оскільки рівень життя у багатьох громадян невисокий, а статистика неповернень позик бажає кращого, банки перестраховують себе від усіляких ризиків. В яких випадках клієнт може отримати відмову?

Ситуація №1. Неідеальна кредитна історія (КІ)

Найпопулярніша причина відмови фінансовими установами у видачі позик – недоліки в КІ. Взяти кредит на карту з поганою кредитною історією в банках сьогодні практично неможливо. Не варто сподіватися, що допустивши декілька прострочень за кредитами або не виконавши якесь зобов'язання договору – все зійде нанівець. Банки, як і небанківські компанії, можуть отримати звіти по клієнтах в Українському Бюро кредитних історій. Позичальникам також мають право дізнатися свій рейтинг в УБКІ і покращити його. Наприклад, оформивши і вчасно сплативши кілька мікрокредитів в МФО (мікрофінансових установах). Це дозволить перекрити негативний досвід позитивним і відновити довіру банку.

Ситуація №2. Протидія шахрайству

Банки підвищують вимоги до позичальників, щоб зокрема попередити випадки шахрайства. Якщо банк розкриє справжню причину відмови в кредиті, то аферист може, наприклад, підробити довідку про офіційні доходи і при наступному зверненні вже отримати позику. Також для усунення подібних ситуацій можуть перевіряти і родичів позичальника.

Ситуація №3. Надання недостовірних відомостей

Коли людина хоче отримати кредит у фінансовій організації, неважливо в банку, МФО або ломбарді, - вона зобов'язана надати актуальні дані про себе. Якщо позичальник навмисне надає неправдиву інформацію, то в 99% отримає відмову. Банк обов'язково перевірить точність даних клієнта – прописку, родичів, місце роботи, доходи та ін., для чого подасть запити до відповідних органів.

Шанси отримати кредит знижує і несвідоме допущення помилок під час заповнення анкети. Наприклад, пропущена цифра в ІПН або неправильна буква в номері паспорта можуть стати причиною відмови в грошах.

Ситуація №4. Велике боргове навантаження

Якщо розмір щомісячних платежів по кредиту складає 30% і більше від суми місячного доходу позичальника, то банк вирішить, що з подібним навантаженням клієнт не впорається. Це звичайна практика, яка застосовується фінустановами для перевірки платоспроможності клієнта. Для цього вони вимагають довідку з роботи про середній розмір зарплат за останні 6 місяців (для підприємців – податкову декларацію або звіти по доходах).

Відмовити можуть і за причини великої кількості відкритих кредитів. Такого клієнта фінустанова оцінює як людину, яка не вміє планувати свої витрати і заощаджувати, а значить, несерйозно ставиться до своїх зобов’язань. З іншого боку, позичальник може брати кредит для сплати старих, тоді краще вказати мету нової позики і оформити перекредитування.

В іншому випадку буде доцільним:

  • звернутися в МФО, де не вимагають довідку за формою банку й офіційне працевлаштування;
  • надати заставне майно (для забезпечення повернення коштів);
  • зменшити суму щомісячних плат шляхом збільшення строку кредитування.

Ситуація №5. Відсутність КІ

Причини відмов у видачі позик

Банки негативно ставляться до клієнтів без досвіду кредитування, оскільки складно зрозуміти, як поведе себе потенційний позичальник. В Україні застосовується стандартна світова практика, коли новачкам у кредитній сфері доступні тільки невеликі позики під високі проценти.

У порівнянні з фінустановами мікрокредитні компанії більш охоче видають позики особам без КІ. Плюс, в них можна отримати кредити на картку онлайн, тобто навіть не покидаючи своє теперішнє місцезнаходження.

Ситуація №6. Робота позичальника

Щоб переконатися в благонадійності позичальника, банки пильно перевіряють його прибуток. Для цього їм важливо, щоб доходи були офіційними. Але сьогодні з огляду на складну економічну обстановку в країні багато громадян працюють на зарплату «в конвертах», а значить, похвалитися високими доходами не можуть.

Крім того, має значення і трудовий стаж клієнта. Якщо він менше 1 року, то шанси на схвалення заявки також невеликі.

Іноді банки звертають увагу і на сферу діяльності позичальника. Фахівцям із зони ризику відмовляють частіше (наприклад, працівникам Міноборони, МНС, МВС та ін.).

Інші ситуації

У деяких банках можуть обмежувати видачі кредитів через такі причини:

  • Вік позичальника. Як правило, під критерії фінустанов не потрапляють особи, молодші 21-го і старші 65 років.
  • Судимість. Якщо після судового розгляду пройшло більше 3-х років, то шанси на отримання кредиту високі. Однак у кожному окремому випадку банк буде діяти по-різному. В цілому наявність судимості, неважливо якої давності, має негативний вплив на оцінку позичальника.
  • Відсутність прописки. Банки з обережністю ставляться до клієнтів, в яких у паспорті немає даних за місцем реєстрації, адже у разі неповернення коштів їх важко буде знайти.
  • Багатодітна або неповна сім'я. Позичальники, які забезпечують більше 2-х дітей або які утримують дітей самі (без чоловіка/дружини), в очах банків відносяться до категорії ризикових.

На негативне рішення можуть вплинути як одна причина, так і декілька. Тому якщо у вас все в порядку з КІ, але багато відкритих позик, цей фактор може не сподобатися банкірам. Так само – клієнту із зіпсованою КІ навіть з великим офіційним доходом навряд чи погодять позику.

Манівео дозволить поліпшити КІ в декілька кліків

Якщо за однією з вищезазначених причин вам можуть відмовити в кредиті, то гарне рішення фінансової проблеми – звернутися до МФО, зокрема до Манівео. У сервісі можливо поліпшити кредитний рейтинг, оформивши й успішно сплативши 1-2 позики поспіль. Для отримання швидких грошей користувачеві знадобиться тільки створити заявку на сайті компанії, надати актуальні особисті дані, включаючи паспортні, ІПН, і реквізити банківської картки. Через декілька хвилин – отримати рішення системи і гроші на картку.

Тому, якщо ви отримали відмову в кредиті, не варто панікувати, адже є мікрокредитні компанії, де лояльніше ставляться до проблем клієнтів.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.