0 800 21 9393 укр
рoс

Як повернути гроші, вкрадені з картки шахраями?

1 вер. 2017 р. Новини
Захист від шахраїв

Шахраї, які працюють в інтернеті, не втомлюються вигадувати нові способи ошукувати необережних користувачів та отримувати доступ до їхніх грошей. А користувачів, звісно, цікавить, як повернути гроші від інтернет-шахраїв.

Банківська картка

Хто бере участь у процесі повернення грошей на картку?

Процес повернення грошей, які, наприклад, були списані з рахунку покупця товару/послуги, але не зараховані на рахунок продавця, чи зникли з вини шахраїв, може затягнутися на кілька місяців. Причина у великій кількості учасників.

Окрім продавця і покупця, у процесі задіяні: банк-емітент картки (що видав її користувачеві), банк-екваєр (який прийняв платіж), посередник (сервіс для проведення онлайн-платежів), міжнародна платіжна система (МПС).

Як відбувається оскарження платежу і як повернути гроші за товар?

Якщо Ви стали жертвою кібершахраїв або гроші з Вашого рахунку списали, проте товару/послуги Ви так і не отримали, зверніться до банку, в якому відкритий Ваш рахунок. Він пояснить, як повернути гроші на картку, скоординує Ваші дії та організує розслідування. Воно буде складатися з декількох послідовних етапів:

  • Власник картки пише заяву в банк-емітент.
  • Банк-емітент починає розслідування і з'ясовує: в який банк надійшли гроші, який посередник брав участь в проведенні платежу та інші деталі.
  • Банк-екваєр інформує продавця про звернення покупця і просить надати документи, які підтверджують, що товар переданий покупцеві.
  • Продавець надсилає документи і банк-емітент, банк-екваєр та правоохоронні органи спільно з'ясовують обставини проведення платежу. На цьому етапі може з’ясуватися, що кошти зникли:езли:
    • через технічні проблеми. Тоді потрібно з'ясувати, де саме, та виправити помилку;
    • бо картою скористався шахрай. Це визначиться, якщо документи вкажуть на те, що товар переданий, але його отримав не власник картки. Тоді вирішувати, як повернути гроші, будуть правоохоронні органи.
  • Якщо ж у продавця немає документів, операцію можуть визнати шахрайською, а продавця – винним. Адже саме його завдання – організувати чітку систему оплати та доставки товару. Отриману за товар/послугу суму банк-екваєр повертає покупцеві, а продавець компенсує її банку за свій рахунок.
Покупки в інтернеті

Чи можна уникнути проблем з платежами через інтернет?

Втратити гроші значно простіше, ніж повернути. І краще зробити все можливе, щоб не потрапляти в такі ситуації. Для користувачів онлайн-сервісів це не так вже й складно. Потрібно:

  • стежити за станом картки через інтернет і мобільний банкінг;
  • підключити до картки послугу 3D-Secure;
  • купувати у перевірених інтернет-магазинах і користуватися послугами надійних компаній;
  • дотримуватися елементарної обережності під час проведення фінансових операцій у Мережі.

Раніше ми вже писали про те, як користувачам уберегтися від кібершахраїв. Але компаніям, які надають товари/послуги через інтернет, також варто правильно організовувати процес проведення платежів. Завдання продавця – зробити так, щоб він міг будь-якої миті довести законність прийняття коштів і передачі товару клієнту.

Є кілька способів для продавця не допустити звинувачень у шахрайстві та збитків:

  1. Якщо компанія працює тільки на українському ринку, їй варто приймати оплату товарів/послуг лише з карт українських банків.
  2. На сайті, через який підприємство приймає оплату, потрібно додати договір публічної оферти. Згода з ним повинна бути обов'язковою умовою здійснення покупки.
  3. Варто налаштувати функцію попередньої верифікації картки, яку користувачі повинні будуть проходити, щоб здійснити покупку.
  4. Якщо встановити сертифікат безпеки SSL або TLS, дані користувачів, пов’язані з платежами через сайт, будуть передаватися у зашифрованому, недоступному для шахраїв вигляді. Захищений сайт має у графі адреси символ у вигляді замка, повну назву компанії та https.

Наскільки важлива безпека в онлайн-кредитуванні?

Захист від шахраїв

Для компаній, які надають фінансові послуги через інтернет, дуже важливо захистити своїх клієнтів від шахраїв.

Знаючи про небезпеки, які загрожують користувачам Мережі, компанія Moneyveo забезпечила свій сервіс онлайн-кредитування надійним захистом. Завдяки цьому, звертаючись до нього по фінансову допомогу, позичальники спокійні за конфіденційні дані, які залишають в анкеті на сайті. Також вони знають: якщо заявка схвалена, гроші точно потраплять за призначенням і їх не перехоплять шахраї.

Moneyveo приділяє питанням безпеки клієнтів величезну увагу, постійно вдосконалює захист і відповідність свого онлайн-сервісу останнім технічним новинкам та вимогам. Більше про це можна прочитати у статті «Як МФО захищають інтернет-канали передачі даних».

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.