0 800 21 9393 укр
рoс

Як МФО захищають інтернет-канали передачі даних?

14 груд. 2017 р. Новини

Отримати кредит онлайн можна за лічені хвилини і не виходячи з дому. Проте для цього позичальник має повідомити мікрофінансовій організації інформацію про себе, необхідну для оцінки його кредитоспроможності. Як правило, це паспортні дані, ІПН, відомості про доходи тощо. Передача даних відбувається через Інтернет. Та наскільки безпечно залишати таку інформацію на онлайн ресурсах: чи можуть її перехопити шахраї? І чи існує небезпека того, що дані клієнта онлайн сервісу потім будуть використовуватися для розсилки реклами і спаму?

захист інформації

Як діють кіберзлочинці і як позбутися спаму?

Справді, сфера інформаційної безпеки сьогодні схожа на змагання: компанії приділяють багато уваги посиленню безпеки, впроваджують нові інструменти захисту даних, а шахраї шукають нові шляхи обійти цей захист.

Якщо йдеться про виманювання особистих даних, найчастіше шахраї вдаються до "фішингу" – використовують сайти-двійники. Наприклад, людині надсилають на email лист нібито від банку або іншої установи, в якій він обслуговується, з повідомленням про проблему з його рахунком. Клієнту пропонується перейти за посиланням і вирішити проблему. Посилання приводить на підроблений сайт, де користувач вводить свої логін і пароль, тим самим повідомляючи їх шахраям.

Щоб не стати жертвою такої махінації, уважно вивчайте листи, пов'язані з фінансовими питаннями, і не поспішайте переходити за будь-якими посиланнями. Краще зайдіть на офіційний сайт потрібної компанії і вже там відкривайте свій Особистий кабінет. А для більшої надійності просто зателефонуйте у Вашу компанію і з'ясуйте проблему. Якщо вона, звісно, існує.

Також цілком імовірно, що на email, який Ви надасте онлайн МФО під час оформлення кредиту, буде у подальшому приходити розсилка новин та пропозицій від компанії. Проте організація, що поважає себе та своїх клієнтів, запропонує можливість відмовитися від розсилки.

А як звичайні користувачі можуть зрозуміти, що сайт технічно захищений?

Кожна компанія зацікавлена в тому, щоб інформація, яку їй надсилають клієнти, не потрапила в руки шахраям. Наприклад, сервіс Moneyveo використовує для цього надійний алгоритм захисту каналів передачі даних позичальників. Він складається з комплексу заходів і деякі з них можна побачити на сайті компанії:

  1. Зайшовши на сайт, зверніть увагу, як виглядає адресний рядок. У захищених ресурсів він оформлений у вигляді т.зв. Green Bar: підсвічується зеленим кольором, позначений замком і має з'єднання HTTPS. Цей протокол підтримує шифрування даних, що передаються, і дозволяє запобігти перехопленню інформації. Приклад можна побачити в адресному рядку сайту Moneyveo.
  2. Також Ви можете перевірити наявність у компанії документів, що підтверджують безпеку. Наприклад, у Moneyveo є сертифікат PCI DSS – стандарт безпеки даних індустрії платіжних карт, розроблений міжнародними платіжними системами Visa, MasterCard і American Express. По суті, це перелік вимог щодо заходів захисту даних клієнтів. Щорічно компанія проходить сертифікацію у міжнародних аудиторських компаній для підтвердження відповідності вимогам цього стандарту. Скан-копія сертифікату є у загальному доступі на сайті Moneyveo, в розділі "Сертифікати".
  3. Ще один важливий момент: не варто заходити на сайти, за якими Ваш браузер дає попередження про небезпеку. Це стосується ресурсів будь-якої тематики.

Крім перерахованих моментів, є безліч зовні невидимих, але дуже важливих заходів, до яких вдаються фінансові компанії, щоб захистити операції користувачів. Наприклад, Moneyveo регулярно проводить т.зв. penetration testing – тест на подолання захисту корпоративної мережі. А з юридичної сторони питання, вона дотримується всіх положень, зазначених у Законі України "Про захист персональних даних"

.

А якщо шахрай захоче отримати кредит, використавши чужі дані?

Якщо у компанії виникає підозра у шахрайстві з боку користувача, вона просить у нього надіслати його фотографію, на якій він тримає в руках паспорт і кодову фразу, отриману від консультанта її служби підтримки. В багатьох компаніях це – стандартна вимога.

Пам’ятайте, що більшість проблем з безпекою пов'язані саме з поведінкою клієнта. А тому будьте пильні, уважно ставтеся до питань, пов'язаних із фінансами, і тоді Ви не залишите шахраям жодного шансу.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.