Як не допустити оформлення кредиту по вашому паспорту – статті Манівео
0 800 21 9393 укр
рoс

Як не допустити оформлення кредиту по вашому паспорту

8 лют. 2018 р. Статті

Ніхто не застрахований від оформлення кредиту за вашими даними шахраями. Ви можете і не підозрювати про те, що на ваше ім'я вже відкрита позика або навіть декілька. Якими способами уберегти себе і своїх близьких від подібних ситуацій?

Чи можна оформити позику за чужими документами?

На жаль, такі ситуації сьогодні не рідкість. Чим охоче банківські організації йдуть назустріч своїм клієнтам, знімають ряд обмежень, дозволяють оформляти позики на картки і через інтернет, тим більше свободи дій з'являється у шахраїв.

Як дізнатися, скільки у вас і ваших близьких боргів?

Зловмиснику досить знати тільки дані паспорта, які ви можете залишити, наприклад, на пошті при заповненні форми грошового переказу, при отриманні посилки, в магазині під час оплати послуг або товарів чи безпосередньо під час оформлення банківського продукту. Найчастіше хакери отримують доступ до клієнтської інформації через підставних осіб або шляхом зливу баз даних.

Останнім часом злочинні оформлення кредитів почастішали саме в мікрофінансовій сфері, де для отримання невеликої суми потрібні дані/скан паспорта, ІПН і номер телефону з банківською карткою. Зазвичай аферисти беруть суми до 10-15 000 грн, але в будь-якому випадку цей сюрприз не з приємних. Тим більше, якщо через прострочення борг збільшується в 2-3 рази.

Як запобігти викраденню особистої інформації?

Щоб не допустити крадіжку персональної інформації, слід:

  1. не передавати свої дані паспорта/ІПН/картки підозрілим особам і компаніям;
  2. завжди посвідчувати копії документів особистими підписами, також вказувати, з якою метою робите копію. Дані документів, звичайно, злочинець може використати, а от копії – ні, адже на них є ваш підпис.
  3. періодично перевіряти свою кредитну історію.

Оскільки випадки шахрайського оформлення кредитів – досить часті, фінустанови вже винайшли певні заходи протидії їм. Крім того, що пункти обслуговування клієнтів обладнають спеціальною апаратурою, встановлюють необхідні комп'ютерні програми, незалежні джерела перевірки даних особи, також клієнта попереджають про відповідальність за надання недостовірної інформації.

Перевірка кредитної історії

Перевірка кредитної історії – це надійний спосіб дізнатися про те, чи є у людини кредити, скільки їх, в яких компаніях були взяті, чи є прострочення. Як відомо, кредитна історія формується у клієнта з моменту відкриття першої позики, причому неважливо, оформленого в банку, ломбарді, торговій точці або ж в МФО. Вона міститься в Бюро кредитних історій (УБКІ). Найпопулярніше на сьогодні – Українське Бюро кредитних історій.

У КІ вказується наступна інформація:

  • діючі зобов'язання за відкритими кредитними договорами;
  • дані заявки на кредит, в якій контактний номер телефону повинен збігатися з вашим номером із УБКІ (тому якщо за вашими даними хтось візьме кредит, ви автоматично отримаєте SMS-повідомлення з УБКІ і зможете негайно звернутися у банк за роз'ясненнями);
  • поручительство за кредитами, відомості про поручителів;
  • прострочення та інші порушення кредитних зобов'язань;
  • інформація по платежам позичальників;
  • інші порушення, зокрема, несплата комунальних рахунків або аліментів;
  • існуючі гарантії.

Однак якщо у вас ще немає кредитної історії – слід бути на варті. Якщо зловмисник спробує оформити позику за вашими паспортними даними, про це ви можете відразу не дізгнаєтесь. Адже інформації по вас у БКІ немає – і вас ніхто не повідомить, хіба що співробітники банку, коли доведеться кредит віддавати.

Як дізнатися свою кредитну історію?

Кожен громадянин України має право дізнатися свій фінансовий звіт безкоштовно один раз на рік, надіславши заяву в офіс УБКІ (secure.ubki.ua) та надавши необхідні копії документів.

Ви також можете перевірити КІ на сайті УБКІ і отримати необмежений доступ до свого особистого кабінету. Послуга ця платна, в місяць коштує 25 грн. За допомогою цієї опції позичальник зможе відстежувати зміни у своїй КІ, контролювати поточні зобов'язання і вчасно усувати недоліки.

Також отримати доступ до своєї КІ можна іншими способами:

  • в інтернет-банкінгу ПриватБанку, зайшовши в розділ «Мої рахунки»/«Кредитний рейтинг»;
  • у мобільному додатку Privat24 в меню:«Налаштування»/«Кредитний рейтинг»;
  • через термінали (в меню по вкладці «Банківські послуги», «Кредитна історія УБКІ»).

Ця процедура платна і складає 50 грн. Якщо ж в УБКІ вашої КІ немає, плата за послугу зніматися не буде.

Для перевірки КІ слід ввести тільки вашу дату народження і номер мобільного. Якщо за номером вас не знаходить – доведеться ввести своє ПІБ, дані паспорта та ІПН.

Як перевірити, скільки у людини кредитів (боргів)

На сьогодні в Україні немає легального способу дізнатися за даними іншої людини, скільки у неї боргів за кредитами і в якій кількості. В УБКІ можна отримати тільки особисту інформацію.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Інші цікаві статті

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.