0 800 21 9393 укр
рoс

Картки з функцією cashback: у чому вигода і як користуватися?

28 лист. 2017 р. Новини
Cashback карты

З метою привернення уваги клієнтів до фінансових послуг багато установ пропонують до своїх карток в якості окремого бонусу – функцію cashback (кешбек). Цей бонус дає можливість клієнту отримувати назад на картковий рахунок частину витрачених грошей. Moneyveo вирішила розібратися, наскільки вигідний cashback і до чого потрібно бути готовим, вибираючи картки з такою опцією.

Що таке cashback?

Кешбек – це повернення на картку певної суми в якості винагороди за здійснену покупку безготівковим шляхом. Також це різновид бонусної програми, яку пропонує фінансова установа своїм клієнтам з метою стимулювання користування їх продуктами. Повернення коштів може здійснюватися як в грошовому безготівковому виразі, так і бонусами і навіть у вигляді поповнення рахунку мобільного телефону.

Відмінність пластикових карток з cashback від банківських бонусних (кобрендингових) в тому, що при частому використанні нараховується не знижка на певні групи товарів або послуг (наприклад, польотні милі), а реальні гроші. Зазвичай виплата здійснюється одним платежем в кінці зазначеного періоду в розмірі від 1 до 5%.

Як працюють cashback-програми?

Особенности карт с функцией кешбэк

Повертати кошти на картку і стимулювати клієнтів до покупок можуть не тільки банки за допомогою cashback. В інтернеті є спеціальні кешбек-портали, які залучають клієнтів в онлайн-магазини, з якими у них налагоджені партнерські зв'язки. Наприклад, в Україні популярні сайти-агрегатори mycashback.com.ua, payback.ua, smarty.sale тощо. Це зручні майданчики, які переводять користувачів до інтернет-магазинів, що пропонують cash back за придбання товарів або послуг. Найвідоміші покупці, які активно практикують повернення частини коштів на карту, - це AliExpress, eBay, Bonprix UA та інші. Вони повертають від 4% до 10% від суми покупки.

Також кешбек-портали пропонують користувачам додаткові сервіси: порівняння цін, пошук відповідних товарів, програм зі знижками в магазинах і т. д.

Які бувають обмеження для карт з опцією Кешбек

У карт із cashback є деякі нюанси використання. Щоб не отримати замість вигоди розчарування, варто знати ці особливості:

  • можливе стягування комісії за річне обслуговування картки. Іноді вона може бути більшою за нараховані бонуси. У цілому розмір cashback за весь період користування не повинен перевищувати стандартне обслуговування картки.
  • умови повернення готівки і перелік торгових партнерів, які співпрацюють із банком, повністю залежать від самого банку.
  • отримати повернення коштів на рахунок можна тільки за безготівкові розрахунки в конкретних бонусних торгових точках. Найчастіше це великі супермаркети і ресторанні мережі, аптеки та АЗС.
  • з суми, яку вам повертають після оплати покупок, може утримуватися податок (ПДФО), оскільки грошовий бонус, який перераховує банк, є вашим особистим доходом.
  • банки встановлюють ліміт на cashback, тобто незалежно, скільки ви витратили на місяць, більше цього обмеження, не отримаєте.
  • якщо картка з кешбеком кредитна, то кошти назад не надійдуть клієнту в разі заборгованості за кредитом.

У цілому якщо ви регулярно робите покупки банківською карткою, де встановлений cashback, то можна істотно заощадити. Крім того, деякі фінансові установи повертають частину коштів не тільки за оплату товарів, а й за своєчасне закриття кредиту впродовж пільгового періоду у вигляді знижок на процентну ставку або окремої суми.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.