CEO Moneyveo стала модератором дискусії на конференції «Digital Change & Customers – Цифрові зміни і клієнтський сервіс»
12 серпня відбулася міжнародна конференція «Digital
Change & Customers – Цифрові зміни і клієнтський сервіс». CEO Moneyveo Альона Андронікова виступила
модератором панельної онлайн-дискусії «Про пісочницю, RegTech, про те, як учасники бачать розвиток
небанківських фінансових компаній (МФО) та їх регулювання».
Представники НБУ, банків, небанківських фінансових компаній – серед яких і Moneyveo, – керівники українських і міжнародних фінустанов обговорили законодавчі й технологічні зміни, оновлення регуляторних вимог та оцінили перспективи розвитку фінтеху на різних ринках.
Відкриваючи дискусію, Альона Андронікова підкреслила, що сьогодні regtech є напрямом фінансової галузі, який стрімко розвивається. CEO Moneyveo переконана: регуляторні технології є важливим містком між бізнесом і регулятором.
Дискусія почалася з обговорення стимулювання Нацбанком розвитку небанківських фінустанов. Представник НБУ Сергій Савчук зазначив, що завдання регулятора – створити правовий режим, за якого кращі ідеї та кейси компаній могли б реалізовуватися з найменшими перешкодами. Він також нагадав про підготовку законопроєкту, який надаватиме гравцям ринку право відкривати організації з ліцензією одразу на різні види фінпослуг.
Зі свого боку, начальник управління фінансовими компаніями департаменту нагляду за ринком небанківських фінансових послуг НБУ Олександр Залєтов спростував інформацію про те, що Нацбанк планує скоротити кількість гравців небанківського фінсектора. Регулятор вважає, що свою діяльність будуть припиняти лише ті установи, які не дотримуються законодавства.
У рамках зустрічі виступив провідний fintech-фахівець
центрального банку Вірменії Арсен Арамян. Він розповів про поточний етап цифрової трансформації своєї країни. Саме
зараз у Вірменії розробляється глобальна стратегія для комплексних перетворень. У її рамках на рівні всієї держави
впроваджується система цифрової ідентифікації осіб. Зокрема невдовзі цифровий паспорт будуть використовувати в
більшості сфер діяльності.
Модератор дискусії Альона Андронікова наголосила, що Вірменія та Україна мають багато спільного у процесі розвитку ринку фінпослуг:
«Вважаю, всім нам буде корисно обмінятися досвідом, запозичувати один в одного інновації, технології, які згодом можна впровадити в розвиток сфери».
Спікери також обговорили способи і методи захисту прав споживачів, аналізували освітні програми, спрямовані на підвищення рівня фінансової грамотності споживачів послуг, та спілкувалися на тему готовності українських fintech-компаній до експансії зовнішніх ринків. На думку директора AVENTUS UKRAINE Володимира Довгаля, вихід представників вітчизняного фінтеху на нові ринки можливий за умови подальшої підтримки владою ініціатив на зразок Закону «Дія.City». При цьому в розвиток сектора потрібно залучати інвестиції і зменшити відтік за кордон українських талантів.
Довідка. Міжнародну конференцію «Digital Change & Customers – Цифрові зміни і клієнтський сервіс» організовано фінансовим клубом «БАНКИРЪ» за підтримки: Міністерства цифрової трансформації України, Міністерства фінансів України, Асоціації українських банків (АУБ). Партнери заходу: Українська асоціація платіжних систем (УАПС), Всеукраїнська асоціація Фінансових компаній (ВАФК), Незалежна асоціація банків України (НАБУ) та ін.
Інші цікаві новини
Кредитні продукти
Smart/Trend/Temp
Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:
За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.
Для продуктів СМАРТ та ТЕМП
У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.
Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:
• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;
• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.
Для продукту ТРЕНД
Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).
Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.
Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:
Для продукту СМАРТ та ТЕМП
За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Для продукту ТРЕНД
У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.
Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:
Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.
Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:
Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.
Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:
Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.
Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:
Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.
Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.
Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:
Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:
• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;
• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;
• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).
Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:
Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.
Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:
Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.