Чому не слід боятися надавати персональну інформацію в МФО?
0 800 21 9393 укр
рoс

Чому не слід боятися надавати персональну інформацію в МФО?

4 січ. 2017 р. Новини
Персональна інформація  Персональна інформація 

Мікрофінансові компанії онлайн працюють в Україні вже декілька років, але й досі багато людей знають про них недостатньо. Звідси – недовіра, страх надсилати особисті дані через їхні сайти тощо.

Що ж являють собою МФО, якими законами регулюється їхня діяльність і як вони забезпечують збереження персональних даних клієнтів?

У якому правовому полі працюють онлайн МФО?

МФО – це небанківські кредитні організації, що надають невеликі короткострокові позики. Їхню діяльність контролює державний регулятор – Національна комісія з регулювання ринків фінансових послуг. В Україні поки що немає спеціального законодавства для онлайн МФО, вони дотримуються:

  • загальних норм цивільного законодавства (Цивільний кодекс України);
  • норм законодавства про захист прав споживачів (Закон України "Про захист прав споживачів");
  • спеціального законодавства, що регулює ринок фінансових послуг (Закон України "Про фінансові послуги і державне регулювання ринків фінансових послуг");
  • Закону України "Про електронну комерцію";
  • інших нормативно-правових актів.

Яку інформацію треба надати в онлайн МФО для отримання кредиту?

Якщо Ви вирішите взяти кредит в онлайн МФО, це можна зробити, не виходячи з дому. Проте компанія запитає у Вас конфіденційну інформацію.

При первинному зверненні в конкретну МФО доведеться оформити онлайн заявку на кредит. Вона включатиме близько 20-25 пунктів:

  • ПІБ, дата народження, контактна інформація, місце проживання;
  • дані паспорту та ІПН;
  • інформація про освіту, сімейний стан;
  • дані про доходи і наявність кредитів;
  • реквізити банківської картки, на яку Ви хочете отримати гроші;
  • інша інформація.

Ці дані потрібні для того, щоб:

  • переконатися, що людина, яка звернулася по кредит, не є шахраєм;
  • оцінити рівень платоспроможності клієнта і переконатися, що він зможе повернути позику вчасно.

Перевіряючи та аналізуючи ці та інші дані про клієнта, компанія одночасно захищає свої інтереси та інтереси позичальника, оскільки запобігає спробам оформити кредит на його ім'я третіми особами.

А чим МФО гарантують конфіденційність даних, які отримують від клієнтів?

Для будь-якої організації, яка працює з документами клієнтів, питання збереження та нерозголошення інформації стоїть на першому місці. Наприклад, усі співробітники Moneyveo під час прийому на роботу підписують положення про конфіденційність та обробку персональних даних клієнтів. Цей документ є і на офіційному сайті компанії. Згідно з ним, співробітники мають доступ до даних клієнтів тільки в межах виконання своїх трудових обов'язків. Їм забороняється розголошувати будь-які з цих відомостей. Таке зобов'язання дійсне і після припинення ними діяльності, пов'язаної з персональними даними. Усі ці вимоги продиктовані законодавством України про захист прав споживачів і внутрішньою політикою компанії.

До того ж онлайн МФО дотримуються вимог Закону України "Про захист персональних даних" і приділяють багато уваги безпеці своїх сервісів. Наприклад, Moneyveo використовує захищене з'єднання HTTPS, має сертифікат безпеки PCI DSS і регулярно проводить т.зв. penetration testing (тест на подолання захисту корпоративної мережі).

То чому ж люди бояться надавати особисті дані мікрофінансовим компаніям онлайн?

Це пов'язано:

  • зі звичкою користуватися послугами банків і нерозумінням, що таке онлайн кредити від МФО;
  • з недовірою до Інтернету, як інструменту для документообміну, та страхом перед кіберзлочинцями;
  • з настороженим ставленням до всього нового.

Але усі ці страхи поступово зникають. Такі висновки можна зробити, з огляду на збільшення на ринку попиту на мікрокредити онлайн та кількості клієнтів МФО. Адже раніше люди також боялися користуватися банківськими картками, потім був страх купувати в Інтернеті і так далі.

У багатьох країнах Інтернет-кредитування вже стало нормою і користується великою популярністю – як в онлайн, так і в офлайн середовищі. Наприклад, сьогодні у Великобританії мікрокредити в Інтернеті регулярно оформлюють понад 2 млн громадян. Технічний прогрес зробив наше життя значно простішим і зручнішим. Тепер отримати кредит у Мережі можна буквально за кілька хвилин. Звісно, скористатися такою можливістю зможуть лише ті, хто йде в ногу з часом.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Інші цікаві новини

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.