Як повернути гроші за тур
0 800 21 9393 укр
рoс

Як не втратити гроші за куплені путівки, коли кордони закриті

26 трав. 2020 р. Статті

Коронавірус вніс корективи в усі сфери нашого життя. Нам довелося певний час перебувати в ізоляції, а також не по своїй волі ми залишились без закордонних відпусток. Туристичні фірми в Україні, як і в усьому світі, перестали продавати тури на період карантину, а ті, що були куплені заздалегідь — заморожені.

Чи можна повернути гроші за путівку

Повернення путівкиНа початку введення карантину Українська асоціація туристичних агентств і Держагентство розвитку туризму оголосили, що туристична галузь зазнає величезних збитків, постраждають як турфірми,так і туристи. Асоціація і агентство рекомендували останнім не вимагати повернення грошей, а перебронювати куплені тури на інші дати.

Юристи відзначають, що повернути гроші за тури, які випали на період карантину, скоріше не вдасться. Ст. 20 Закону України “Про туризм” дозволяє розірвати договір або змінити його при істотних змінах умов турпоїздки, в тому числі змінити її терміни.

Якщо спір про відшкодування ціни за анульований тур дійде до суду, суд визнає такий випадок форс-мажорним. Форс-мажор не означає, що від туристів можна просто відмахнутися. Він звільняє туроператорів, турагентів і авіакомпанії від штрафів за скасування туру, але не від виконання своїх зобов'язань. Коли карантин закінчиться, ті повинні будуть надати оплачену послугу в повному обсязі.

Туроператори зобов'язані запропонувати клієнтам перенести дату туру.

І якщо туроператор скасував тур, але не запропонував перебронювати поїздку, ви маєте повне право звернутися до суду, щоб захистити свої права.

Чи можлива відмова від туру?

Коли відновлять авіасполучення з іншими країнами точно невідомо. Ті, у кого заброньовані поїздки на червень-серпень, намагаються повернути гроші. Але тут все залежить від умов договору, який підписував турист. Якщо в документі було зазначено, що ануляція туру з ініціативи клієнта тягне за собою штраф, то він втратить частину грошей.

Закон України зобов'язує туроператора відшкодувати збиток при розірванні туристичного договору. Для цього туристу потрібно написати заяву на відмову від туру. Але законодавство дозволяє турагентству відняти від вартості путівки фактичні витрати, пов'язані з відмовою від туру. Сюди входять: авіаквитки, проживання в готелі, страховки, комісії агентам та інше. Але заковика в тому, що розмір таких витрат розраховують після прийняття заявки на ануляцію туру. Тобто турист не знає, яка сума буде йому відшкодована і чи повернеться хоч щось.

Скільки грошей можна повернути після ануляції туру?

Щоб дізнатися, скільки грошей ви зможете повернути за тури, куплені до карантину, зайдіть на сайт туроператора і почитайте докладні правила розрахунку фактичних витрат. Якщо туроператор заздалегідь сплатив квитки або готель, то фактичні витрати будуть високими. Але перевірити факт оплати або правильність розрахунків — практично неможливо. Як мінімум, оператор повинен відшкодувати частину грошей, витрачених на транспорт. Це прямо передбачено законодавством України.

Як і на яку дату перебронювати тур

Як повернути гроші за турДеякі туроператори пропонують туристам перенести поїздку на осінь або одразу на 2021 рік. Скоріше за все вони не очікують на відновлення авіасполучення з різними курортами раніше кінця літа. Тому варто перебронювати куплений тур на вересень-жовтень.

При перебронюванні путівки туристи просять зберегти всі умови: курорт, готель, тип номера і тривалість поїздки. Багато компаній йдуть назустріч мандрівникам і погоджуються на перенесення туру зі старою ціною. Однак є й ті, хто пропонує варіанти дорожче (з доплатою) або дешевше (без компенсації).

У багатьох турфірмах резервування старої ціни залежить від напрямку і нової дати. Наприклад, TUI Україна пропонує перенести тури до Греції на літо за актуальними цінами, а на осінь 2020-го — без доплат. І навпаки — в Туреччину компанія відправить туристів без доплат, якщо вони перебронюють путівки на середину літа. Але умови треба уточнювати в оператора, який продавав тур, тому що ситуація з карантинними заходами у світі змінюється щодня.

Як перебронювати тур при частковій оплаті

Відмова від путівкиПоширена ситуація: турист оплатив не повний тур, а тільки його частину. Зазвичай в такому договорі прописано зобов'язання виплатити решту суми за кілька тижнів до вильоту. Тому туроператори можуть вимагати сплатити залишок по путівці вже зараз або найближчим часом — тобто на період карантину та літній період. При відмові проплати залишку, туроператор або штрафує туриста/турагента, або агент шукає, кому перепродати відмовний тур.

Туристичні депозити

Щоб не втратити невеликі передоплати за тури, компанії пропонують оформити туристичні депозити. Клієнт може зафіксувати оплачену суму в гривні (наприклад, 26 грн/$) і використовувати її для майбутньої поїздки у цього ж туроператора. Тобто, гроші будуть перебувати на рахунку оператора до того моменту, поки ви не зважитеся купити новий тур. Туристичну пропозицію можна вибрати зараз або вже після відновлення авіасполучення.

При таких умовах турагентства України дозволяють змінювати критерії поїздки: країну, термін і навіть туристів. А для мандрівника це ще й можливість продати свій тур за вигідною ціною, якщо збільшиться вартість путівки. Головне, повідомити про заміну туристів авіакомпанії не пізніше, ніж за два тижні до дати відправлення. Однак обраний і повністю проплачений тур за депозитною схемою вже не можна буде анулювати.

Зараз в Україні діє адаптивний карантин і влада планує відкрити авіасполучення і дорожні кордони вже з 15 червня. Але це не означає, що нам вдасться полетіти на відпочинок хоча б до кінця червня. Адже інші країни неохоче відкривають кордони. Тому краще перебронювати тур як мінімум на серпень або залишити депозит у туроператора. Щоб потім не губитися в здогадах, як анулювати тур і повернути гроші за нього.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Інші цікаві статті

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

•         витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

•         витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

•         шляхом направлення листа за адресою: 01015, м. Київ, вулиця Лейпцизька, будинок 15 Б, поверх перший;

•         шляхом направлення електронного листа на e-mail: support@moneyveo.ua або support@freecredit.com.ua;

•         зв’язавшись за номером телефону: 0 800 21 9393 або 0 800 21 5300 (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.