Як малому бізнесу пережити карантин
У період карантину 2020 року більшість приватних підприємців відчули на собі, що таке криза. Щоб підтримати малий і середній бізнес Верховна Рада України затвердила новий законопроєкт.
Нововведення допоможуть спростити життя ФОПам, діяльність яких зараз обмежена у зв'язку із загальними правилами самоізоляції. Щоб утриматися на плаву і не втратити плід своєї праці, важливо правильно діяти, не піддаватися паніці та стежити за інформацією щодо пільг для бізнесу.
Які ж зміни прийняті в українському законодавстві у зв'язку з карантином? В кінці березня 2020 року Верховна Рада України прийняла закон про підтримку, допомогу малому бізнесу від держави.
- На період карантину для ФОП скасували ЄСВ, пеню, штрафи за несвоєчасну оплату ЄСВ, податок на землю і комерційну нерухомість;
- обов'язкове введення РРО відстрочено на 3 місяці для всіх категорій підприємців, що працюють за спрощеною системою.
Також в якості допомоги бізнесу від держави в перспективі буде введений тимчасовий мораторій на нові фактичні податкові перевірки і продовження розпочатих. Однак підприємцям важливо дотримуватися деяких правил і стежити за актуальними новинами.
Необхідні дії в умовах кризи, що наближається
Щоб правова підтримка бізнесу принесла користь, підприємцям варто заздалегідь підготуватися до різних варіантів розвитку подій:
- Запастися достатньою кількістю готівки і безготівкових коштів.
- Розробити план дій на випадок екстреної ситуації. Скоротити витрати, відшукати варіанти, де за необхідності можна буде взяти суму, якої не вистачає.
- Знайти нових постачальників в країні, тому що можливі падіння продажів і розриви в ланцюжках імпортно-експортних поставок.
- Продумати асортимент товарів – актуально для продовольчих і промислових магазинів. В умовах сьогодення населення вважає за краще запастися продуктами, які довго зберігаються і дезінфікуючими засобами.
- Подумати про фондування, оскільки доступ до фінансування і кредитів незабаром може помітно погіршати.
- Відкласти капітальні інвестиції на розвиток бізнесу в майбутньому. Таке вкладення дозволить продовжувати активну діяльність відразу ж після закінчення карантину. Це істотно збільшить шанси компанії утриматися на плаву і досягти успіху.
- Спланувати дії компанії на довгостроковий період – на даному етапі невідомо до якого часу триватиме карантин.
Незважаючи на держпідтримку, малому бізнесу варто дотримуватися наступних порад, як утриматися на плаву, щоб компанія змогла пережити кризу і досягти успіху в умовах будь-якої економічної обстановки. Про що не потрібно забувати, якщо бізнес під загрозою?
Оптимізація грошових коштів .jpg)
Щоб мінімізувати ризики, малому бізнесу в першу чергу необхідно виключити касові розриви. Для цього заздалегідь перерозподіліть кошти і спрогнозуйте їхній рух.
Важливий налагоджений контакт з підрядниками, орендодавцями і постачальниками. Якщо домовитися про перенесення термінів платежів – бюджет компанії може бути врятований, а касовий розрив виключений.
Для оптимізації грошових коштів важливо мінімізувати витрати. Але не на шкоду рекламі, адже маркетинг в умовах кризи сприяє підвищенню ефективності і залучає нових клієнтів. Продовжуйте займатися рекламною кампанією своєї продукції, щоб після стабілізації ринку не відчути коливань і продовжити системно рости.
Підвищення ефективності
Якщо в компанії відсутній порядок і немає організаційної структури, утриматися на плаву в умовах обвалу економіки буде складно навіть з податковими пільгами для бізнесу. Це слабке місце багатьох організацій, що знижує ефективність внутрішніх процесів.
Якщо в компанії немає розподілу обов'язків між співробітниками, може настати хаос. Щоб не зруйнувати організацію, зараз саме час навести в ній порядок. Для цього керівник створює структуру бізнесу, як при його плануванні на початкових етапах – при створенні діяльності з нуля.
Обов'язково призначте відповідальних за залучення нових клієнтів та утримання постійних. Тому що покупці – один з ключових важелів порятунку організації.
Планування оптимізації витрат
Закон про податкові канікули створений, щоб підприємець мінімізував свої витрати і втрати. Отже, розділимо за типами категорії витрат:
- Життєво необхідні для існування організації.
- Другорядні: продукція, ресурси.
- Допоміжні: товари, що підвищують комфорт.
У разі виникнення фінансових ризиків витрати скорочують, починаючи з останньої категорії. Також доведеться проаналізувати наскільки важливі ті чи інші кадри в організації, в разі необхідності скоротити штат. На жаль, навіть з урахуванням субсидій від держави на бізнес, для багатьох компаній скорочень не уникнути. Зменшивши команду на кілька посад, підприємець зберігає життєдіяльність і процвітання своєї організації.
Адаптація під сучасний ринок
.jpg)
Навіть якщо до карантину протягом тривалого часу компанія була успішною і їй не бракувало клієнтів, у важких умовах процеси їх залучення повинні бути більш точними і результативними.
Для виживання необхідні навички побудови воронок продажів, ефективна аналітика і точні процеси пошуку нових клієнтів. Під час карантину відділи продажів можуть надати істотну допомогу бізнесу, підтягнувши свої знання в інтернет-маркетингу.
У період кризи відбувається чистка ринку від невмотивованих і неефективних підприємств. Однак, для інших підприємців відкриваються великі можливості. Криза потрібна для мобілізації сил, знань і умінь. Сильні організації в результаті отримують від кризи вигоду.
Оновлення системи та залучення нових клієнтів
Через вірус тенденції та завдання для малого бізнесу змінюються. Наразі ринок зменшився, але невідомо яким буде його стан після карантину і наскільки зміниться його обсяг.
Проаналізувавши ситуацію за останні місяці 2020 року, важливо зрозуміти, як поводиться ринок в умовах економічної кризи і прорахувати його подальший вектор розвитку. Вам знадобиться аналіз динаміки ринку в умовах кризи 2008 року.
Щоб зберегти позиції на ринку, необхідно правильно розробити продуктову лінійку, яка допоможе:
- прогресувати в існуючій ринковій ситуації;
- ретельно проаналізувати конкурентів;
- визначити конкурентну стратегію на період після карантину.
З огляду на всі обставини, не варто забувати, що криза – це час для розвитку компаній. Адже світові відомі численні випадки, коли організації почали свій підйом і стали відомими саме в несприятливий період. Серед них: Puma, adidas, Lego, Pepsi, Burger King, Starbucks і Wikipedia.
Інші цікаві статті
Як накопичити гроші: ТОП 5 способів | Moneyveo.ua
Apple Pay: як підключити та користуватись | Moneyveo.ua
Комісії у мікрокредитуванні: як не переплатити | Moneyveo
Кредитні продукти
Smart/Trend/Temp
Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:
За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.
Для продуктів СМАРТ та ТЕМП
У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.
Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:
• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;
• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.
Для продукту ТРЕНД
Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).
Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.
Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:
Для продукту СМАРТ та ТЕМП
За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Для продукту ТРЕНД
У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.
Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:
Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.
Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:
Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.
Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:
Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.
Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:
Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.
Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.
Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:
Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:
• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;
• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;
• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).
Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:
Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.
Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:
Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.