0 800 21 9393 укр
рoс

10 прийомів маркетологів, які змушують нас витрачати більше грошей

1 серп. 2018 р. Статті

Вам знайома ситуація, коли ви не плануєте нічого купувати, а потім заходите в торгівельний центр або на сайт інтернет-магазину – і залишаєте там півзарплатні? Причина такої поведінки – виверти маркетологів. Спеціалісти з маркетингу постійно навчаються, удосконалюються, розробляють нові засоби впливу на покупців. Ми ж допоможемо вам відстежити хоча б частину їхніх вивертів. Навіщо? Щоб в супермаркеті, в бутіках або в інтернет-магазині ви легко розпізнавали такі фішки. Ці знання допоможуть вам витратити набагато менше грошей.

Прийоми маркетологів в традиційних точках – офлайн: в магазинах, торгових центрах, супермаркетах

стоимость товара

Виверт №1 Ціни

Почнемо з ціни, тому що вартість товару – перше, на що звертає увагу покупець. Найпоширеніша фішка маркетологів: написання на одному ціннику декількох варіантів вартості товару. Яскравими і великими цифрами продавці пишуть оптову ціну товару. Маленькими – роздрібну. На касі людину, яка завантажила в свій візок товар за оптовими цінами, чекає неприємний сюрприз. На таких маніпуляціях спеціалізуються великі, оптово-роздрібні супермаркети.

У магазинах електроніки і побутової техніки замість ціни можуть розмістити розмір одного внеску, якщо товар пропонується в розстрочку. Наприклад, ноутбук коштує 20 000 гривень. У ціннику буде написано «2 000 гривень», доповнені нерозбірливим написом про те, що таких внесків має бути 10. Що робити? Уважно читати все, що написано на цінниках – і великими, і маленькими літерами, і яскравим, і світлим фломастером.

Виверт №2 Знижки

Знижки – найулюбленіший виверт маркетологів, тому що їх можна застосувати в магазині будь-якого масштабу, онлайн та офлайн.

  1. Популярний прийом: стандартна ціна подається як знижка. А вище неї пишеться міфічна, істотно більша. Люди дивляться на велику цифру – жахаються. А потім радіють, що можуть придбати вподобану їм річ ​​дешевше. Але, якщо магазин має постійних покупців, то такі речі зі штучно завищеною ціною і знижкою не пройдуть!
  2. Маркетологи знижують вартість декількох товарів в магазині до 20-40%. Рідко хто може втриматися і не купити хорошу річ, яка йому давно подобалася, за зниженою вартістю. Додатковий ефективний хід – обмежити термін дії знижки. Це прискорить активність покупців. Як чинити опір такому виверту? А ніяк. Кожен купить нову річ, про яку мріяв, скажімо, за 3000 гривень замість 4000, якщо побачить її за такою ціною.
  3. Знижка, як локомотив масових покупок. Ще одна дієва фішка маркетологів – використання знижок в якості приманки для покупців. На 1 або кілька товарів у магазині оголошуються величезні знижки. Наприклад, людям пропонується куряче філе по 50 гривень або зелений чай в стограмових упаковках по 21 гривні. Вам подобається така ціна? Ще б пак! Ми вирушаємо в цей магазин, але крім чаю і курячого філе купуємо ще макарони, оливкову олію, печиво, кефір і так далі. Ці знижки називаються «локомотивами». У кожному супермаркеті є річний календар таких знижок на різні товари. Магазин буде у вигоді, якщо ви купите хоча б кілька товарів на додачу до «локомотиву».

Що робити?Можна поставити денний ліміт на своїй картці – тоді ви просто не зможете купити інші товари. Або відстежувати знижки на товари, які вам дійсно потрібні, за допомогою спеціальних програм.

Виверт №3 Акції

Купи 2 пари шкарпеток і отримай третю в подарунок. Купи човен – отримай весло в подарунок. Дурниця, що вартість третьої пари шкарпеток або весла вже закладена в ціну основних предметів продажу. Пропозиція здається нам вигідною. Саме у цей момент ми здійснюємо покупку, виправдовуючи зарплату маркетологів.

Що робити?Проаналізувати ціни на аналогічний товар в інших магазинах і утриматися від спонтанних покупок до з'ясування реальної вартості речі.

Распродажи

Виверт №4 Розпродажі

В кінці сезону, перед святами, на честь важливої ​​події (дата відкриття торгового центру) в магазині оголошуються розпродажі на окремі групи товарів. Вартість товарів знижується до 40-60%. Такі хитрощі маркетологів в супермаркетах спрацьовують на ура. Покупці не можуть втриматися від того, щоб не купити в вересні ласти, надувний матрац, купальник або пляжні капці. Взагалі-то, всі ці речі дійсно потрібні. Не зараз, то наступного року. Але гроші вже витрачені.

Що робити? Обходити десятою дорогою секції з сезонними розпродажами. Інакше у вас буде все – все, крім грошей.

Виверт №5 Вплив на емоції

  1. Колір. Чергова хитрість маркетологів – маніпуляції кольором. По-перше, цінники і POS-матеріали до акції оформляють в жовтій або червоній колористичній гамі. Вони привертають нашу увагу на несвідомому рівні. Ми першими «вихоплюємо оком» таку POS-продукцію із загальної різнобарвної маси. Крім того, у споживача, завдяки глобальним хитрощам маркетологів, вже сформований рефлекс: червоне і жовте сигналізує про знижену ціну або розпродаж. Тому покупець йде на жовте і червоне як загіпнотизований. Окремої статті заслуговує кольорове оформлення упаковки, тому що воно має бути різним для кожної групи товарів. Наприклад, кефір або молоко «одягають» в бузково-блакитну гаму, щоб підкреслити їхню свіжість, а ось в йогурті основна колористика розбивається невеликими вкрапленнями жовтого, червоного і помаранчевого.
    Що робити? Нічого. Кольорова гамма для товарів розробляється відповідно до досягнень нейропсихологів. Рішення про покупку ми приймаємо підсвідомо – для товарів з однаковою ціною і якісними параметрами.
  2. Ігри з дзеркалом – ще один старий прийом маркетологів. Згадайте ковбасний відділ в найближчому супермаркеті. Дюжина ковбас, які оточені дзеркалами, виглядають як сотня. Людина несвідомо хоче взяти малу частину від цієї пишноти – і тягнеться рукою до ковбаси, шинки або шматку сиру.
  3. Музика – чергова вдала хитрість маркетологів. Ви заходите до магазину, а там звучить музика з вашого дитинства, фортепіанна класика або бадьоренькі марші. Від пісень з дитинства людина розслабляється, класика створює гарний настрій, а ритмічні мелодії задають темп вашим покупкам. Зробити з цим нічого не можна. Сила музики всім відома. Правда, ходити по супермаркету можна зі своєю музикою (навушники + смартфон).
  4. Пахощі їжі. Класичний приклад – аромат випічки, який поширюється з пекарні або кондитерської. 50% людей, які проходять повз, реагують на аромат кориці, ванілі, смаженого м'яса або печеного хліба. Вони збиваються зі шляху і заходять, щоб купити булочку, хачапурі або яблучний пиріг з корицею. Тому в супермаркетах спеціально ставлять власні пекарні, щоб збільшити продажі. А багато кафе та ресторанів роблять відкритим процес смаження м'яса або копчення риби. Не реагують на такі речі тільки ті, у кого закладений ніс.
Выкладка товаров в магазине

Виверт №6 Розміщення товарів

Викладення товарів в магазині – особливе мистецтво. Ви помічали, що найдешевші товари завжди розташовані на нижніх полицях? Дорогі – на рівні очей, середня цінова категорія – вище рівня очей. Так створюється ілюзія вибору і порівняння. Але якщо людина не має часу на вибір, то вона купує найдорожчий товар в групі аналогічних.

Що робити? Шукати на полицях продукцію, яку ви особисто протестували за параметрами «ціна» і «якість».

Уловки маркетологов в интернет-магазинах

Прийоми маркетологів в інтернет-магазинах – онлайн

Частина фішок маркетологів з офлайна спокійно перемістилася в онлайн. По-перше, знижки, на які люди реагують практично завжди. 30% відвідувачів сайту купують речі зі знижками, якщо в описі вказана стара ціна. По-друге, акційні пропозиції. Слова про «2 човни + 3 весла» мають магічну дію на користувача. По-третє, ігри з кольором, які «збуджують» наші купівельні інстинкти, працюють і тут. На щастя, онлайн маркетологи позбавлені можливості впливати на нас ароматами і неконтрольованими аудіо-ефектами.

До нових хитрощів маркетологів можна віднести організовані email-розсилки. Вони сповіщають людей про акції, знижки, розпродажі. Вони «наздоганяють» тих, хто заповнив свій інтернет-кошик, але не зробив покупку. На людей добре діє слово «безкоштовно» – безкоштовна доставка, безкоштовний підбір взуття або консультація по мейкапу.

Методи протистояння маркетинговим прийомам

Як можна протистояти маркетологам, які стимулюють нас здійснювати покупки – витрачати свої гроші?

  1. У звичайний магазин потрібно приходити зі списком – і не відхилятися від нього ні на йоту.
  2. Виставити на своїй картці денний, тижневий або місячний ліміт витрат.
  3. Відправляти в спам і кошик для сміття всю розсилку, яка приходить до вас з інтернет-магазинів. Ні в якому разі не відкривати жоден лист!
  4. Налаштуватися морально або пройти курс медитацій, щоб не реагувати на сповіщення про акції та знижки, які ми бачимо на білбордах, в метро, ​​на бортах громадського транспорту.
  5. Поставити перед собою глобальні цілі. Наприклад, накопичити на автомобіль або квартиру. Таке завдання дозволить вам уникнути безлічі спонтанних покупок.

Як бачите, вся індустрія торгівлі орієнтована на те, щоб витрусити побільше грошей з вашого гаманця. Так, в обмін ви отримаєте якийсь товар або послугу. Хоча, скоріше за все, ви могли б без нього обійтися. Сподіваємося, що знання фішок маркетологів дозволить вам уникнути хоча б частини незапланованих витрат. А ось розумне планування власних доходів і витрат дозволить вам швидше назбирати гроші на глобальну покупку.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 5.00 з 5 (Голосів: 1)

Інші цікаві статті

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;

• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;

• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.