Які гарантії забезпечує Фонд гарантування вкладів?
0 800 21 9393 укр
рoс

Фонд гарантування вкладів: а в чому наші гарантії?

29 лист. 2021 р. Статті

депозитГроші повинні працювати на вас, а не ви на них. Стара та бородата у всіх сенсах істина видається дуже влучною та підкуповує своєю простотою. Але як це забезпечити? Готові побитися об заклад, про це думав кожен. Найчастіше, обираючи для себе найбільш популярний варіант – депозит.

І не даремно, адже цей інструмент забезпечує невеликий, але гарантований дохід та можливість спати спокійно. Саме тому банківські депозити були і досі залишаються найпопулярнішим способом збереження та примноження заощаджень серед українців. І це цілком виправдано.

Чому? Бо це:

  • просто для кожного. Не потребує спеціальних знань;
  • безпечно. Гарантовано державою;
  • вигідно. Дає дохід, який гарантовано покриває інфляцію.

Чому банкам вигідно брати у нас гроші під відсоток?

Бо вони:

  • видають кредити під вищий відсоток, ніж нам сплачують;
  • можуть інвестувати ці кошти в інші, більш вигідні напрямки.

Які гарантії повернення наших депозитів з відсотками?

  • Закон “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб”. Ним захищені наші права як вкладників;
  • Фонд гарантування вкладів фізичних осіб реалізує норми Закону та компенсує нам втрати у випадку визнання банку банкрутом.

Що дає Закон “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб”?

  • визначає максимальну сумму гарантованої компенсації вкладів у випадку банкрутства банку: 200 000 гривень на одного постраждалого;
  • поширює умови гарантування на відшкодування кількох вкладів у різних валютах. Гарантовані депозити в іноземній валюті відшкодовуються в гривні по курсу НБУ на момент виплати;
  • допускає право отримати компенсацію, яка перевищує встановлену позначку в 200 тисяч гривень. При розміщенні коштів у різних банках.

Що дає Фонд гарантування вкладів фізичних осіб?

  • він збирає з банків внески. На регулярній основі;
  • опікується ліквідацією проблемних банків та продажем їхніх активів;
  • за рахунок накопичених коштів повертає вкладникам збанкрутілих банків їхні депозити. Звичайно що з відсотками, але не більше 200 тис. грн в одному банку.

грошіСвою ефективність Фонд показав під час кризи, більш відомої як “банкопад”, у період чистки банківської системи 2014-2016 років. Тоді Нацбанк був вимушений ліквідувати понад 100 проблемних банків, а найбільший з них – Приватбанк – націоналізувати, щоб вберегти вклади бізнесу та населення.

За оцінками більшості авторитетних експертів галузі система захисту вкладників виявилася дієздатною, тотальної паніки на ринку депозитів не відбулося, банківська система вистояла, і на цьому тлі почалося кількарічне економічне зростання.

Трохи статистики. Лише в період з 2014-го по 2020-й роки Фонд гарантування вкладів захистив майже 2 мільйони вкладників. Їм було виплачено понад 90 мільярдів гривень гарантованого державою відшкодування.

Звідки така щедрість та ефективність, адже репутація держави як гаранта, та ще й у фінансових питаннях, є суттєво підмоченою? Все дуже просто. Для того щоб працювала економіка потрібні гроші. Їх можна залучати різними способами, але доки люди зберігають власні заощадження поза банківською системою, вони не працюють на національну економіку.

Саме тому, кожен уряд та центральний банк зацікавлені в створенні сприятливих умов та гарантій для людей аби ті виймали гроші з-під матраців та несли в банки. Таким чином кров економіки повертається назад в національний організм і працює на підвищення добробуту держави та її громадян.

Оцініть сторінку
Рейтинг: 0.00 з 5 (Голосів: 0)

Інші цікаві статті

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

•         витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

•         витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

•         шляхом направлення листа за адресою: 01015, м. Київ, вулиця Лейпцизька, будинок 15 Б, поверх перший;

•         шляхом направлення електронного листа на e-mail: support@moneyveo.ua або support@freecredit.com.ua;

•         зв’язавшись за номером телефону: 0 800 21 9393 або 0 800 21 5300 (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.