Що потрібно щоб почати інвестувати?
0 800 21 9393 укр
рoс

5 ознак того, що ви готові інвестувати

30 вер. 2021 р. Статті

хто такі інвесториІнвестори – це такі собі мільйонери в чорному. Вони мешкають на Уолл-стріт і дивляться виключно монітори з котируваннями акцій. Принаймні таке враження створюють голлівудські фільми. У житті все не зовсім так. Інвестувати може кожен і для цього навіть не потрібно грабувати банк.

А що потрібно? І як зрозуміти, що ви вже готові вкладати гроші в щось ще, крім скарбнички? Розповідаємо про це докладніше.

Чи можу я стати інвестором?

Цікавий факт: інвестор Воррен Баффет зробив свою першу інвестицію в 11 років. Він купив три преміальні акції на фондовій біржі. Те ж саме може зробити будь-хто.

"Інвестиції потрібні всім, і займатися ними можуть всі, — розповідає венчурний інвестор і засновник інвестиційного клубу в Києві. – Це як особиста гігієна чи зарядка вранці. Найголовніше — вибрати свій метод інвестування грошей. Такий, що підходить під ваші потреби й життєві орієнтири ".

Існує величезна кількість інструментів для інвестування:

  • нерухомість;
  • цінні папери й криптовалюта;
  • краудфандинг;
  • дорогоцінні метали;
  • інвестиції у стартапи;
  • P2P;
  • авто з викупом;
  • позики малому бізнесу;
  • купівля долі в малому бізнесі.

Кожен метод інвестування має свою специфіку. Деякі з них досить прості. Це, наприклад, інвестиції в нерухомість, заробітки на оренді авто (здача авто в постійну оренду водієві з умовою викупу через кілька років) або P2P (сервіс з надання позик, які видають один одному громадяни або компанії).

Інші види інвестування потребують певних знань в області фінансів і розуміння ринкової ситуації. Це стосується інвестування в бізнес і цінні папери/криптовалюту.

Експерти виділяють три найбільш ефективні способи вкладення грошей в Україні на сьогоднішній день:

  1. Нерухомість. Можна інвестувати у житлові та комерційні будівлі або у землю.
  2. Інвестиції в бізнес. Їх можна розділити на інвестиції в стартапи (коли є ідея, але немає продукту), інвестиції у MVP стартапи (компанія створена, продукт виробляється, але ще не приносить значного прибутку) та інвестиції в масштабований бізнес (у компанії все добре, просто хоче зростати ще більше).
  3. Цінні папери. Тут варто виділити інвестування в акції, інвестування в ETF (акції різних компаній, що продаються одним пакетом) і криптовалюту.

Корисні інструменти для інвесторів-початківців

корисні інструментиІснують різні сервіси для інвестування. Наприклад, робоедвайзери — автоматизовані програми-помічники, які допомагають інвестору аналізувати ринки й вкладати гроші. Можна навіть зробити так, щоб робоедвайзер всі рішення про вклади приймав самостійно.

Нещодавно з'явився сервіс Public, що дозволяє інвестувати в акції без комісії й за будь-яку суму грошей. Завдяки цьому доступ до фондових бірж отримали всі бажаючі, незалежно від рівня їхнього прибутку. Але це не означає, що потрібно тут же бігти і реєструватися в подібному сервісі. Повторимо: інвестиції в цінні папери вимагають певних знань. Тому, хто не має в цьому ніякого досвіду – краще звернутися до консультанта. В Україні свої послуги пропонують як приватні експерти, так і цілі компанії.

Як зрозуміти, що ви готові інвестувати

В інвестуванні немає якихось особливих вимог до новачка, як, наприклад, у спорті. З іншого боку, є набір факторів, наявність яких допоможе швидко освоїтися, уникнути серйозних провалів і отримувати найбільший прибуток від своїх вкладень. Більшість цих факторів — скоріше психологічного, ніж матеріального характеру.

  1. Уміння відкладати гроші
  2. відкладати коштиІнвестування та накопичення — процеси взаємопов'язані. Щоб інвестувати, гроші потрібно спочатку накопичити. Чим більше ви накопичуєте, тим більше зможете вкладати і, відповідно, заробляти.

    Звичайно, ніхто не забороняє інвестувати замість накопичень свою зарплату в чийсь бізнес, наприклад. Але жити добре хочеться вже зараз, правда? А не тоді, коли бізнес почне приносити реальний прибуток. Про наслідки в разі провалу і зовсім не потрібно згадувати.

    Якщо ви не вмієте накопичувати гроші — краще скоріше цьому навчитися. Найпростіший спосіб — відкладати щотижня невелику суму, наприклад, 100 гривень. Це здається несерйозним, але таким шляхом до кінця року можна зібрати близько 5 тис.

  3. Терпіння
  4. Згадаємо Воррена Баффета. Акції, які він купив в 11 років, коштували $38 кожна. Після цього ціна впала до $27, а потім зросла до $40. Баффет продав їх і заробив $5. Через кілька днів ціни на ці акції виросли до $200. Якби Баффет не став поспішати й просто почекав, то зміг би заробити більше.

    До чого цей урок історії? До того, що терпіння і контроль власних емоцій для інвестора критично важливі. Без цього ви взагалі нічого не заробите, або, як в історії вище, зароблятимете значно менше, ніж могли б.

  5. Стартовий капітал
  6. Інвестувати можна навіть невеликі суми. Але і багато заробити тоді не вийде. Аби отримати відчутний прибуток — перед інвестуванням краще накопичити більше грошей.

    На думку експертів, на початку досить мати "зайві" $2-3 тис. Це, звичайно, не те щоб зовсім мало, але і не багато. Вартість автомобіля або квартири в Києві набагато вище.

    Якщо все-таки страшно відразу вкладати великі суми, завжди є можливість почати з малого — наприклад, вкласти гроші в розробку якого-небудь ноу-хау на краудфандинговій платформі типу Kickstarter або IndieGoGo. Там можна знайти проєкти з різними вимогами щодо суми інвестицій. Але потрібно бути вкрай обережним — від шахраїв ніхто не захищений.

  7. Вміння планувати
  8. Часто люди дивляться на інвестиції як на швидкий заробіток. Вклав гроші зараз, а через місяць, два або рік отримав назад з відсотками. Насправді такий сценарій інвестування забезпечує мінімальний дохід.

    Щоб заробляти по максимуму, потрібно розширювати свої горизонти планування далі, ніж на пів року-рік. Як приклад — знову згадаємо Воррена Баффета.

    Його інвестиційна компанія Berkshire Hathaway викупила трубопроводи та газосховища в енергетичного гіганта Dominion Energy. З точки зору отримання швидкої вигоди — рішення дивне. Ціни на газ через кризу і пандемію зараз різко впали, як і прибуток відповідних компаній. Тобто, найближчим часом заробляти на газових компаніях неможливо.

    Але відомий інвестор по-іншому дивиться на ситуацію. Він купив газосховища зараз, тому що їхня ціна через кризу різко впала. Але через п'ять років, коли ціни на газ мають вийти на докризовий рівень, Баффет зможе продати свої газові активи в кілька разів дорожче, ніж купив.

    Це і є те саме довгострокове планування. Такий підхід гарантує великий і стабільний прибуток, але, звичайно, не відразу.

  9. Наявність мети
  10. Необхідно розуміти, з якою метою ви інвестуєте. Від цього залежить вибір того, як і у що інвестувати. Крім того, наявність мети – це потужний мотиватор та привід більше занурюватися в інвестиції та шукати нові методи заробітку.

    “Все почалося з нерухомості. Я здавав в оренду квартиру, яку отримав у спадок від бабусі. І постійно з цим були проблеми — то простої, то проблемні орендарі. Якось я прочитав книги Роберта Кіосакі "Багатий бідний тато» і «Квадрант грошового потоку» – всім рекомендую, до речі — і зрозумів, що можу заробляти більше, перепродуючи квартири в новобудовах. Так я міг би отримати додатковий дохід у розмірі 20%, а не 5% як у випадку з орендою. – розповідає київський інвестор Андрій. – Я продав бабусину квартиру, купив іншу в новому будинку з розрахунком, що скоро в тому місці добудують метро. І вгадав! Завдяки метро квартира подорожчала на 25%. Після того, як продав її, купив дві інших на етапі котловану. Коли дома побудували, мої квартири подорожчали в середньому у 2 рази. Відповідно після їх продажу я свій капітал теж збільшив у два рази. Але мушу визнати: на той момент був сприятливий час для інвестування в нерухомість. Зараз ситуація змінилася, криза збільшує ймовірність ризиків”.

    Інвестори зі світовим ім'ям теж завжди мають свої цілі інвестування. Згадайте Ілона Маска. Він заснував компанію SpaceX у 2002 році. Тоді для польотів у космос Маск планував купувати, а не будувати ракети. Але, побачивши ціни, зрозумів, що йому просто не вистачить грошей. Йому потрібна була дешева альтернатива:

    "Тоді я подумав: з чого зроблена ракета? Сплав алюмінію, титану, міді й вуглецевого волокна. Потім я запитав, яка вартість цих матеріалів на ринку. Виявилося, що вартість матеріалів для ракети становила близько 2% від типової ціни ракети".

    Після таких підрахунків Маск почав інвестувати в будівництво власних ракет. Це допомогло йому заощадити гроші, а світ в результаті отримав нове сімейство ракет-носіїв Falcon.

    Тому повторимо: мета вирішує все. Думайте, який результат бажаєте отримати, та тільки після цього вкладайте свої гроші. Бездумні вкладання грошей, навпаки, призводять до провалів і / або зайвих витрат.

Ваша оцінка
Рейтинг: 5.00 з 5 (Голосів: 2)

Кредитні продукти

Smart/Trend/Temp

За продуктом «Смарт» компанією можуть надаватись знижки на загальні витрати за споживчим кредитом, виражені у процентах річних від загального розміру виданого кредиту. Такі знижки надаються споживачу шляхом надання Промокоду, який споживач має можливість використати до моменту укладення кредитного договору.

Цифрове значення знижки виражене в співвідношенні реальної річної процентної ставки (далі - РРПС), розрахованої згідно «Правил розрахунку небанківськими фінансовими установами України загальної вартості кредиту для споживача та реальної річної процентної ставки за договором про споживчий кредит», затверджених Постановою Правління Національного банку України від 11.02.2021 № 16, за стандартних умов Істотних характеристик продукту «Смарт» та умов застосування Промокоду. Під стандартними умовами мається на увазі припущення застосування процентної ставки 357,7% відсотків річних, комісії за надання кредиту 6% від суми кредиту, дострокового погашення всієї суми кредиту на 30 (тридцятий) календарний день Дисконтного періоду (максимального строку Дисконтного періоду для 1-6 Рівня лояльності клієнта) та, відповідно, РРПС – 3893,56% річних.

Із порядком розрахунку знижок за такими Промокодами, що надаються Компанією, можна ознайомитись за посиланням:

https://site.moneyveo.ua/service/content/documents/bf9e1a6d-2826-4b15-9907-45b6cb5ed2e2

ВАЖЛИВО: знижка за Промокодом діє лише за умови дострокового погашення всієї суми кредиту протягом 6 (шести) календарних днів від дати закінчення Дисконтного періоду або за умови продовження Дисконтного періоду.

 

За продуктом «Тренд» кредитодавцем може бути надано Промокод, використання якого надасть можливість позичальнику отримати кредит із знижкою на розмір комісії за видачу кредиту.

Нижче наведені приклади розрахунку знижки на розмір комісії за видачу кредиту, що надається шляхом застосування Промокоду до моменту укладення кредитного договору.

Цифрове значення знижки виражене в співвідношенні розміру комісії за видачу кредиту (який у свою чергу виражений у співвідношенні до розміру чистої суми кредиту), яка застосовується за звичайних умов кредитування продукту «Тренд» та комісії за видачу кредиту за умови застосування Промокоду.

Під звичайними умовами кредитування продукту «Тренд» мається на увазі застосування комісії за видачу кредиту у розмірі від 10% до 30% від чистої суми кредиту (суми, що отримує споживач після вирахування комісії за видачу кредиту з суми кредиту) в залежності від строку кредитування – від 2 до 6 місяців (5% за кожен місяць строку користування кредитом, що узгоджений між сторонами у договорі).

Для прикладу:

При застосуванні Промокоду на знижку 50% на комісію за видачу кредиту, при отриманні кредиту продукту «Тренд» на строк 6 місяців, комісія за видачу кредиту буде складати 15% від чистої суми кредиту;

При застосуванні Промокоду на знижку 40% на комісію за видачу кредиту, при отриманні кредиту продукту «Тренд» на строк 6 місяців, комісія за видачу кредиту буде складати 18% від чистої суми кредиту.


ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МАНІВЕО ШВИДКА ФІНАНСОВА ДОПОМОГА» (далі – Кредитодавець) цим повідомленням інформує та попереджає споживачів фінансових послуг про можливі наслідки в разі користування споживчими кредитами Кредитодавця.


Перелік різновидів споживчих кредитів Кредитодавця:

1.          Кредитний продукт «СМАРТ».

2.         Кредитний продукт «ТРЕНД».

3.         Кредитний продукт «ТЕМП»


Сума (ліміт), на яку(ий) може бути наданий Кредит:

Для продукту «Тренд» - мінімальна сума кредиту згідно кредитного договору 2 200,00 грн, а максимальна – 45 500,00 грн. Оскільки при укладенні договору із суми кредиту утримується комісія за надання кредиту, то споживач отримує чисту суму кредиту в розмірі від 2 000 грн до 35 000 грн.

Для продукту «Смарт» - мінімальний розмір кредитного ліміту становить 500 грн, максимальний – 40 000 грн. Мінімальна сума, яка може бути отримана за першим траншем відповідно до електронного договору – 500 грн.

Для продукту «Темп» - мінімальний розмір кредитного ліміту становить 500 грн, максимальний – 27 000 грн. Мінімальна сума, яка може бути отримана за першим траншем відповідно до електронного договору – 500 грн.


Строк користування Кредитом:

Для продукту «Тренд» - мінімальний строк користування Кредитом становить 2 місяці, максимальний – 6 місяців.

Для продуктів «Смарт» та «Темп» - до 5 років (до 1827 днів). Надається Дисконтний період кредитування для нових клієнтів від 3 до 20 днів та для постійних – до 65 днів згідно Рівня лояльності (з можливістю продовження Дисконтного періоду за умови виконання дій, передбачених договором).


Періодичність погашення Кредиту

Для продукту «Тренд» - один раз на місяць згідно графіку платежів.

Для продуктів «Смарт» та «Темп» - проценти за користування кредитом сплачуються не пізніше останнього дня дисконтного періоду. Кредит та комісія за надання кредиту (за наявності) - після спливу строку кредитування.


Інформація про додаткові та/або супутні послуги, уключаючи послуги кредитних посередників та третіх осіб:

Для продукту «Тренд» - надається супутня послуга з надання кредиту, за яку утримується обов’язкова разова комісія, та яка полягає в наданні фінансових послуг дистанційними каналами зв’язку в цілодобовому режимі та вважається наданою після надання споживачу чистої суми кредиту. Обов'язкова разова комісія за оформлення кредиту залежить від обраного строку кредитування з розрахунку 5% від чистої суми кредиту за кожен місяць (тобто, якщо споживач оформляє кредит на 2 місяці, одноразова комісія становитиме 10% від суми, яку споживач отримає на картку).

Для продуктів «Смарт» та «Темп» - у Кредитодавця відсутні додаткові та/або супутні послуги, уключаючи послуги кредитних посередників та третіх осіб.


Порядок дій споживача у випадку несанкціонованого доступу або зміни його інформації в системах дистанційного обслуговування Кредитодавця

У випадку несанкціонованого доступу або зміни інформації споживача в системах дистанційного обслуговування Кредитодавця, споживач повинен негайно звернутись до Кредитодавця одним з наступних способів:

  • шляхом направлення листа за адресою: 01015, м. Київ, вулиця Лейпцизька, будинок 15-Б, поверх перший;
  • шляхом направлення електронного листа на e-mail: support@moneyveo.ua або support@freecredit.com.ua;
  • зв’язавшись за номером телефону: 0 800 21 9393 або 0 800 21 5300 (безкоштовно з будь - яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).


Порядок та процедура захисту персональних даних споживачів:

Кредитодавець здійснює обробку персональних даних споживача відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» з метою укладення та виконання правочину (електронного договору), стороною якого є споживач чи для здійснення заходів, що передують укладенню правочину на вимогу споживача.

Реєструючись в інформаційно-телекомунікаційній системі Кредитодавця та проставляючи відповідну відмітку, споживач підтверджує те, що ознайомлений з «Повідомленням про обробку персональних даних клієнтів товариства з обмеженою відповідальністю «МАНІВЕО ШВИДКА ФІНАНСОВА ДОПОМОГА», розміщеним за посиланням https://moneyveo.ua/ru/confidentiality/#confidentiality або https://freecredit.com.ua/uk/confidentiality/#confidentiality та згоден на передачу і отримання інформації до та з БКІ, а також від операторів мобільного зв'язку» (далі – Повідомлення), а також підтверджує, що ознайомлений з метою обробки персональних даних, зазначених у вказаному Повідомленні, правами, наданими йому як суб’єкту персональних даних згідно зі ст. 8 Закону України «Про захист персональних даних», та використання його персональних даних Кредитодавцем.

Споживач може добровільно надати Кредитодавцю згоду на обробку своїх персональних даних з метою отримання рекламно-інформаційних матеріалів або з іншою зазначеною метою.


Умови дострокового розірвання договору про надання споживчого кредиту, а також спосіб такого розірвання договору, строки та умови повернення коштів:

У разі затримання споживачем сплати частини Кредиту та/або процентів за користування Кредитом щонайменше на один місяць Кредитодавець має право вимагати повернення споживчого кредиту, строк виплати якого ще не настав, в повному обсязі, шляхом повідомлення споживача про дострокове припинення договору. При цьому договір вважається розірваним з моменту відправлення відповідного повідомлення.
Споживач має право протягом 14 (чотирнадцяти) календарних днів з дня укладення Договору відмовитися від Договору, розірвати чи припинити Договір, без пояснення причин, у тому числі в разі отримання ним грошових коштів. У такому випадку Позичальник зобов'язаний повернути суму отриманого Кредиту та нарахованих процентів за користування Кредитом відповідно до кількості днів користування. Про намір відмовитися від Договору, розірвати чи припинити Договір, Позичальник повідомляє Кредитодавця у письмовій формі (у паперовому або електронному вигляді з накладенням електронних підписів, електронних цифрових підписів, інших аналогів власноручних підписів у порядку, визначеному законодавством). Протягом 7 (семи) календарних днів з дати подання письмового повідомлення про відмову від Договору, розірвання чи припинення Договору про споживчий кредит, Позичальник зобов’язаний повернути Кредитодавцю грошові кошти, одержані згідно з цим Договором, та сплатити проценти за період з дня одержання коштів до дня їх повернення за ставкою, встановленою Договором про споживчий кредит. Наслідком таких дій (після виконання Позичальником зобов’язання повернути суму отриманого Кредиту та нарахованих процентів за користування Кредитом відповідно до кількості днів користування) є припинення зобов’язань Сторін за Договором.


Інформація про право споживача після припинення дії договору звернутися до фінансової установи із запитом на інформацію (довідку), що стосується виконання сторонами своїх зобов’язань.

Споживач має право після припинення дії Договору, включно у зв’язку із завершенням строку його дії, розірванням або виконанням договору, звернутися до Кредитодавця із запитом на інформацію (довідку), що стосується виконання сторонами своїх зобов’язань, установлених Договором, включаючи інформацію (довідку) про відсутність заборгованості та виконання зобов’язань споживача за Договором у повному обсязі. Така інформація (довідка) надається Кредитодавцем у формі паперового або електронного документа (за вибором споживача) протягом п’яти робочих днів із дня отримання Кредитодавцем такого запиту. Така інформація (довідка) надається тільки за запитом, що оформлений у відповідності до вимог законодавства щодо захисту таємниці фінансової послуги.


Повідомлення про передачу інформації до Кредитного реєстру Національного банку України.

Повідомляємо про те, що відповідно до Закону України від 14 грудня 2021 року № 1953-IX «Про фінансові послуги та фінансові компанії» (далі – Закон) компанія з 01 липня 2024 року зобов’язана подавати інформацію стосовно боржників до Кредитного реєстру Національного банку України у порядку, визначеному Національним банком України.

Відповідно до Положення про Кредитний реєстр Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України 04 травня 2018 року № 50 (у редакції постанови Правління Національного банку України 25 грудня 2023 року № 180), до Кредитного реєстру подається інформація про боржників, загальна сума зобов’язань яких (сукупний борг) перед компанією дорівнює 50 тисяч гривень і більше.

Обсяг інформації, що подається компанією до Кредитного реєстру, визначений ч. 3 та ч. 4 ст. 27 Закону.

Боржник має право отримати на безоплатній основі в компанії інформацію про те, яку інформацію стосовно інших пов’язаних з цим боржником осіб було подано компанією до Кредитного реєстру.

Боржник та інші особи, інформація стосовно яких міститься у Кредитному реєстрі, мають право доступу до даних про себе та до відомостей щодо запитів на отримання таких даних стосовно них у порядку, визначеному законодавством про захист персональних даних та нормативно-правовими актами Національного банку України. Національний банк України зобов’язаний протягом п’яти робочих днів з дня отримання заяви заявника безоплатно надати йому інформацію з Кредитного реєстру або повідомити про відсутність у Кредитному реєстрі інформації стосовно нього у визначеному нормативно-правовими актами Національного банку України порядку.

Боржники та інші особи, інформація стосовно яких міститься у Кредитному реєстрі, у разі незгоди з інформацією, що міститься стосовно них у Кредитному реєстрі, мають право звернутися до Національного банку України з заявою про виправлення чи видалення такої інформації.


Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:

За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.

Для продуктів СМАРТ та ТЕМП

У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.

Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:

•         витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;

•         витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.

Для продукту ТРЕНД

Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).

Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.

 

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:

Для продукту СМАРТ та ТЕМП

За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;

- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.

Для продукту ТРЕНД

У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.

 

Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:

Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.

 

Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:

Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.

 

Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:

Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.

 

Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:

Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.

Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.

 

Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:

Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:

•         шляхом направлення листа за адресою: 01015, м. Київ, вулиця Лейпцизька, будинок 15 Б, поверх перший;

•         шляхом направлення електронного листа на e-mail: support@moneyveo.ua або support@freecredit.com.ua;

•         зв’язавшись за номером телефону: 0 800 21 9393 або 0 800 21 5300 (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).

 

Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:

Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.

 

Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:

Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.