Що робити, якщо заблокували банківську картку
Українці досить обізнані у фінансових питаннях, але багато користувачів ще досі не знають, що робити, якщо заблокували банківську картку, та як запобігти цьому явищу. Банки мають право ввести обмеження з декількох причин: через підозру в шахрайстві, незаконні фінансові операції, порушення умов договору, для захисту від несанкціонованого доступу, з технічних причин тощо. Якщо картка фінансової установи була заблокована, рекомендується негайно звернутися на гарячу лінію для з'ясування причин та вирішення ситуації.
Вашу картку заблоковано: як це зрозуміти
Банки запроваджують обмеження відповідно до Закону України “Про банки і банківську діяльність”. Зазвичай блокування призводить до повної зупинки проведення платежів, але дуже часто людина про це дізнається постфактум. Зрозуміти, що картка не працює, можна за такими ознаками:
відмова у проведенні транзакцій;
екстрене SMS або імейл-повідомлення від фінустанови;
заборона на зняття готівки в банкоматах;
сповіщення в мобільному застосунку.
Інколи це з’ясовується безпосередньо під час здійснення покупок. Тоді продавець інформує, що банк заблокував картку, тому розрахунок неможливий. До того ж дані вносять до стоп-списків платіжних систем Mastercard і Visa, а кошти заморожують до з’ясування всіх обставин.
Іноді блокування імітують шахраї, аби використати розгубленість і паніку у своїх злочинних цілях. Довірливі користувачі розголошують стороннім особам персональну інформацію та втрачають свої заощадження. Завжди потрібно пам’ятати про фінансову безпеку – наприклад, провідний кредитний сервіс Moneyveo гарантує захист персональних даних і секретність грошових операцій. Отже, при обмеженнях платежів слід звертатися до фінансової установи виключно через офіційні канали зв’язку.
Читайте також: Що робити, якщо загубив банківську картку: Топ-6 першочергових кроків
Причини блокування банківських карток
Банк має право тимчасово або навіть назавжди заблокувати карту клієнта. Найчастіше таке трапляється через підозру в шахрайстві та під час фінансового моніторингу. Зазвичай обмеження запроваджуються з таких причин:
захист від стороннього втручання: якщо зафіксовано незвичний вхід у приватний кабінет та помилки при введенні ПІН-коду, картку закривають від несанкціонованого доступу;
підозра у шахрайстві: у разі підозрілих транзакцій, наприклад зняття великих сум готівкою або оплати на сумнівних інтернет-ресурсах, кошти заморожують на обмежений час;
незаконні фінансові операції: служба безпеки виявляє дії, ймовірно пов'язані з відмиванням коштів або фінансуванням тероризму, накладає заборону на користування рахунками та надсилає клієнтові інформаційний запит;
порушення умов договору: у цьому разі карта заблокована через заборгованість, несплату кредитів, перевищення лімітів, а обмеження скасовуються лише після повного погашення боргів;
виконавчі впровадження: на підставі судових рішень щодо несплачених штрафів, аліментів або інших зобов’язань видаткові операції можуть закрити;
актуальність даних: закінчення терміну дії картки, неправильні персональні дані та втрата чинності паспорта є підставою для блокування, але деякі обмеження під час воєнного стану скасовано.
У тому разі, якщо картка заблокована через нестачу на ній коштів, можна звернутися по допомогу до сервісу швидких онлайн-кредитів Moneyveo, щоб оперативно погасити борги перед банком.
Читайте також: Що таке позика під розписку та як правильно її оформити
Як розблокувати банківську картку
Якщо ви виявили проблему, потрібно негайно звернутися до фінустанови та встановити причини обмеження. Процес може зайняти деякий час, також користувачеві не завадить стисла інструкція, як розблокувати банківську картку. Найімовірніше, доведеться виконати декілька кроків:
зв'язатися з банком: зателефонувати на гарячу лінію або звернутися до відділення;
встановити причину блокування: її має повідомити представник банку;
пройти ідентифікацію: підтвердити свою особу, надавши паспортні дані та відповівши на контрольні запитання;
виконати вимоги: ввести правильний ПІН-код, змінити паролі, підтвердити останні транзакції або сплатити борги;
зняти арешт із рахунку через виконавчу службу, якщо саме це є причиною обмежень;
перевипустити картку, якщо закінчився термін дії;
чекати на розблокування: залежно від обставин, процес триває від п’яти хвилин до кількох днів або навіть тижнів.
Щоб отримати кваліфіковані інструкції, як розблокувати картку, потрібно завжди тримати під рукою контакти банку та користуватися офіційними мобільними застосунками.
Чи можна зняти гроші, якщо картка заблокована
Зазвичай картки прив’язують до рахунку користувача, який під час обмежень не закривають. Але є нюанс – на рахунок кошти можуть надходити, а зняти чи переказати їх вже не вдасться. Тому багатьох людей турбує питання: як зняти гроші із заблокованої картки? Є декілька варіантів, як отримати доступ до своїх коштів:
зв'язатися з банком і спробувати дистанційно з’ясувати суть проблеми та можливі варіанти розблокування;
отримати кошти в касі: деякі установи дозволяють знімати заблоковані гроші у відділеннях за наявності паспорта, але це залежить від корпоративної політики;
перевести заощадження за допомогою онлайн-банкінгу чи мобільного застосунку на інший рахунок або картку.
Найкращий варіант, як зняти гроші, якщо картка заблокована, – це вийти на зв'язок з фінансовою установою, яка її видала.
Як уникнути блокування банківських карток
Насправді кожен може потрапити в ситуацію, коли його фінансову діяльність обмежено. Аби в майбутньому цього уникнути, потрібно дотримуватися таких порад:
створіть унікальний ПІН-код і нікому його не повідомляйте;
використовуйте лише офіційні застосунки з багатоетапною ідентифікацією;
зберігайте карту в безпечному місці та негайно повідомляйте про її зникнення;
у разі зміни локації заздалегідь попередьте фінустанову про свої переміщення;
замовте додаткову картку, прив’язану до того ж рахунку, що й основна;
регулярно відстежуйте власні транзакції та контролюйте залишок на рахунку.
Також слід повідомити свій актуальний номер телефону банківським працівникам – тоді вони зможуть оперативно з вами зв’язатися.
Сервіс Moneyveo – запорука безпечних кредитів
Коли не виходить отримати доступ до власних коштів, врятує Moneyveo – зручний сервіс онлайн-кредитування, зі швидкими виплатами та прийнятними комісіями. Для оформлення договору достатньо надати особисті дані, адресу, реквізити банківської картки та РНОКПП. За допомогою Moneyveo можна миттєво отримати кредит без відвідування офісу фінустанови.
Сервіс приймає та затверджує заявки в режимі 24/7: у будні, вихідні та святкові дні. Після схвалення кредиту гроші майже миттєво зараховуються на вказану картку користувача. Виплати можна робити зручними способами: у мобільному застосунку Moneyveo, через платіжні онлайн-сервіси, у терміналах самообслуговування та відділеннях банків.
FAQ
Що означає блокування картки?
Блокування картки – це процес тимчасового або постійного обмеження доступу до ваших власних коштів.
Чому заблокували картку?
Обмеження відбувається з різних причин, таких як втрата або крадіжка, підозра на шахрайство, порушення умов використання, незаконні фінансові операції тощо.
Як перевести гроші із заблокованої картки?
Перевести гроші безпосередньо із заблокованої картки майже неможливо. Як варіант – можна вивести кошти за допомогою онлайн-банкінгу або мобільного застосунку на інший рахунок.
Інші цікаві статті
Фінансовий моніторинг: що це, навіщо потрібен і як працює
Що таке факторинг і як він працює
Як накопичити гроші: 5-ТОП способів
Apple Pay: як підключити та користуватися
Кредитні продукти
Smart/Trend/Temp
Наслідки для споживача в разі користування Кредитом:
За користування Кредитом споживач виплачує Кредитодавцю проценти в розмірі, визначеному в електронному договорі та комісії (за наявності). Сума кредиту, процентів за користування кредитом, неустойки (за наявності) та інших платежів, передбачених електронним договором, підлягають безготівковому перерахуванню на поточний рахунок Кредитодавця у строки та розмірах, що встановлені договором та чинним законодавством України.
Для продуктів СМАРТ та ТЕМП
У зв'язку з наданням кредиту у формі кредитної лінії та на підставі п. 10 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про споживче кредитування» графік платежів до договору не надається, однак договір містить положення, якими визначаються розміри та строки платежів з погашення кредиту.
Користування споживачем сумою наданого кредиту після закінчення Дисконтного періоду кредитування має наступні наслідки:
• витрати споживача за користування Кредитом зростають внаслідок нарахування процентів за користування Кредитом після закінчення Дисконтного періоду кредитування за процентною ставкою, що вказана в договорі;
• витрати споживача за Дисконтний період кредитування можуть зрости внаслідок застосування правил розрахунку грошових зобов’язань споживача по сплаті процентів за користування Кредитом відповідно до розміру Базової процентної ставки і скасування правил нарахування процентів відповідно до розміру Дисконтної та Індивідуальної процентних ставок.
Для продукту ТРЕНД
Договір містить графік платежів. Графік платежів містить розрахунок всіх платежів за договором (в тому числі суми Кредиту, процентів за користування кредитом та комісії).
Комісія за надання кредиту утримується з суми кредиту шляхом зарахування однорідних грошових вимог. При чому споживач отримує лише суму за вирахуванням утриманого платежу в рахунок комісії за надання кредиту. Проценти за користування кредитом нараховуються на суму кредиту, яка зазначена в кредитному договорі, а не на чисту суму кредиту яку отримав споживач.
Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов'язків згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов'язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються при невиконанні зобов'язання за договором:
Для продукту СМАРТ та ТЕМП
За порушення будь-якого з платежів передбачених Договором на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, Кредитодавець має право нарахувати, а Позичальник зобов’язаний сплатити на користь Кредитодавця неустойку у вигляді штрафу в розмірі 5000% від суми невиконаного або неналежно виконаного грошового зобов'язання, але не більше половини суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Обмеження максимальної суми штрафу відбувається в наступному порядку:
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 14 (чотирнадцять) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 25 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений;
- у разі порушення строку оплати будь-якого з платежів на 21 (двадцять один) і більше календарних днів, загальний розмір штрафу не може перевищувати 50 % від суми Кредиту, яка була в користуванні Позичальника на дату в яку платіж мав бути сплачений.
Для продукту ТРЕНД
У разі невиконання споживачем зобов’язань згідно електронного договору, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, визначених графіком платежів, з наступного календарного дня споживач повинен виплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 35% від суми простроченого платежу (частини суми Кредиту, визначеної графіком платежів, та нарахованих процентів), за кожен факт такого прострочення.
Вплив порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту на кредитну історію споживача:
Порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію споживача, а також ускладнити отримання споживчого кредиту надалі.
Інформація щодо вимог придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту:
Кредитодавцю забороняється вимагати від споживача придбання будь-яких товарів чи послуг від Кредитодавця або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання Кредиту.
Інформація щодо прав споживача розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ:
Для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ.
Можливість Кредитодавця за власною ініціативою вносити зміни до укладених зі споживачем електронних договорів:
Кредитодавець може вносити зміни до укладених зі споживачем договорів лише за згодою споживача.
Збільшення розміру процентних ставок за договором та інших платежів в односторонньому порядку Кредитодавцем без згоди споживача не допускається.
Можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації:
Споживач може відмовитися від отримання рекламних матеріалів в особистому кабінеті у вкладці «особисті дані» шляхом натиснення на відповідний елемент інтерфейсу або безпосередньо звернутись до Кредитодавця одним із таких способів:
• шляхом направлення листа за зареєстрованим місцезнаходженням Кредитодавця;
• шляхом направлення електронного листа на адресу електронної пошти Кредитодавця, що вказана у нижній частині веб-сайту Кредитодавця;
• зв’язавшись за номером телефону, що вказаний у нижній частині веб-сайту Кредитодавця (безкоштовно з будь-яких телефонів по Україні, сервіс працює цілодобово).
Інформація про можливі додаткові витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом:
Можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредитом залежать від обраного споживачем способу сплати у зв'язку із можливою наявністю комісій надавачів платіжних послуг за здійснення погашення заборгованості по кредиту.
Ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит:
Споживач не має права ініціювати продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов'язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит.